Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
I och för sig riktigt, men sedan kommer någon annan i ett annat sammanhang och uppger dennes efternamn och en tredje vilken ort personen i fråga bor på. Sedan kan anonymiteten vara röjd.
Visst kan det vara så. Särskilt när man har Eniro, hitta.se osv att tillgå.
Jag vill dock hävda att en regel mot alla sådana uppgifter om medlemmar inte överhuvudtaget är möjlig (eller önskvärd) att upprätthålla. En sådan tråd som t ex foton och diskussion om flashbackfesten i Stockholm skulle absolut inte gå att ha på forumet. Låt vara att bilderna inte ligger på FB's server; isåfall skulle jag kunna länka till en användares Eniro-uppgifter och komma undan med det också.
För det andra är det ett rejält avsteg från den (enligt mig) önskvärda policyn på FB, nämligen att lagens riktlinjer och inte mer skall upprätthållas.
För det tredje kan vi ju göra ett kul experiment:
Jag ska erkänna en sak. Jag heter inte Ola. Jag heter Linda. Det var jag som var med i Big Brother. Kan ni ta och sudda ut alla trådar om mig? De innehåller en hel del personangrepp, och en hel del uppgifter om min person som jag inte tycker ska spridas.
Tack på förhand,
Linda.
PS. Scramble, väntar fortfarande på ditt svar ang. huruvida du tycker att moderatorn ifråga gjort ett bra jobb här?
Jag har dessutom aldrig påstått att du sagt att jag brutit mot PUL (vem är det som läser illa egentligen, du eller jag?) utan frågar bara hur jag kan ha brutit en användares anonymitet utan att bryta mot PUL. Frågan är naturligtvis retorisk; du ljuger när du säger att jag brutit någons anonymitet. Tråkigt bara att du inte kan erkänna det utan måste ljuga mer och felcitera mig.
Och det är precis det jag menar med taskig attityd; du bryr dig inte ens om att läsa och förstå vad jag skrivit utan går direkt in och skäller.
Höjden av humor är jag dessutom när du:
1. Anklagar mig för att läsa illa, när du inte lyckas tillgodogöra dig de inlägg jag skrivit,
2. Att det heter "Outlaw" när det här stället är mer "in-law" än Lunarstorm.