2011-02-03, 14:18
Medlem
DajDreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodymould
Förändrar balansen mellan de olika kroppsdelarna. Balans med betoning på kalium bidrar till att tömma underhuden på vätska(där den normalt hålls kvar av en något högre halt natrium.) I samma svep som vätskenivån sjunker i huden, så tillåter den högre kaliumhalten MUSKLERNA att hålla MER vatten.

Den balansen är dock onaturlig. Och kroppen kommer att bekämpa den som faan för att få tillbaka jämvikt.

Osmotiskt tryck har jag för mig att det kallas . Åtminstone heter det Osmos det som händer när musklerna suger till sig!

Har inga direkta källor mer än höstadiekemin.

BM

Aha där lärde man sig nått nytt igen
Mvh
Citera
2011-02-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nid
snabb-kalium? kalium som lagras i kroppen?
no offense bro, men vet du vad du snackar om över huvud taget?

jag vet inte hur det funkar i praktiken, men makes no sense rent kemist och biologiskt

kaliumet som apoteket sålde är kaliumklorid, samma som finns i mineralsalt. sen lär det finnas massa former som kaliumcitrat kaliumkarbonat etc etc. i vilket fall som hälst så faller molekylen sönder i magsäcken och blir kaliumjon + kloridjon från kaliumklorid eller kolsyra från karbonat osv

det blev med störst sannolikhet receptbelagt eftersom medelsvensson gick och köpte ett par burkar och stoppade i sig för många på en gång och därför fick föras till sjukhus. det skulle inte förvåna mig om en penna blev olaglig för man kan peta ut ögonen på folk med den

kan du förklara lite hur snabb kalium och apotekskalium ser ut kemiskt? varför är den ena snabb och andra lagras? jag skulle gärna vilja förstå detta då jag sitter här och asg

Du får jobba lite på tonen tycker jag. Först ber du om hjälp sen är du störig

Har du själv koll på vad du snackar om? Hur det ser ut med snabbt och långsamt kalium kemiskt och biologiskt hehe..behöver du veta hur det ser ut kemiskt för att fatta verkligen? Hört talas om depottabletter, inte konstigare än så. Finns många mediciner där depot används.

Denna såldes flitigt på apotek innan den 2009 drogs in, bara för att ge exempel:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19810410000020&DocTypeID =3
Citera
2011-02-03, 15:38
Medlem
Heavyassloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nid
snabb-kalium? kalium som lagras i kroppen?
no offense bro, men vet du vad du snackar om över huvud taget?

jag vet inte hur det funkar i praktiken, men makes no sense rent kemist och biologiskt

kaliumet som apoteket sålde är kaliumklorid, samma som finns i mineralsalt. sen lär det finnas massa former som kaliumcitrat kaliumkarbonat etc etc. i vilket fall som hälst så faller molekylen sönder i magsäcken och blir kaliumjon + kloridjon från kaliumklorid eller kolsyra från karbonat osv

det blev med störst sannolikhet receptbelagt eftersom medelsvensson gick och köpte ett par burkar och stoppade i sig för många på en gång och därför fick föras till sjukhus. det skulle inte förvåna mig om en penna blev olaglig för man kan peta ut ögonen på folk med den

kan du förklara lite hur snabb kalium och apotekskalium ser ut kemiskt? varför är den ena snabb och andra lagras? jag skulle gärna vilja förstå detta då jag sitter här och asg

Tja!

Asgarvar du.. ok.. ehh..´´ ??

Min tanke va att hjälpa dig. Inte stjälpa dig. Nu får du klara dig på egen hand ist.

Hoppas ni andra som läst iaf uppskattar infon, för den är värdefull om ni en dag ska tävla
Kroppen är riktigt intressant och när man går in på djupet förstår man vilka möjligheter som finns. Dock tyks vissa inte förstå poängen med dessa metoder; .-nämligen att dom ger bara märkbar effekt om man är på elitnivå och öser, och inte på amatörnivå och ser ut som barbapappa

Kör hårt!

mvh
Citera
2011-02-03, 15:40
Medlem
Heavyassloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmaceuten
Du får jobba lite på tonen tycker jag. Först ber du om hjälp sen är du störig

Har du själv koll på vad du snackar om? Hur det ser ut med snabbt och långsamt kalium kemiskt och biologiskt hehe..behöver du veta hur det ser ut kemiskt för att fatta verkligen? Hört talas om depottabletter, inte konstigare än så. Finns många mediciner där depot används.

Denna såldes flitigt på apotek innan den 2009 drogs in, bara för att ge exempel:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19810410000020&DocTypeID =3

Tja! Självaste apotekskungen är tillbaka Ja när det gäller sånt här så vet jag att ditt ord är lag hehe.

Hoppas allt är bra med dig annars.

mvh
Citera
2011-02-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heavyassloaded
Tja!

Asgarvar du.. ok.. ehh..´´ ??

Min tanke va att hjälpa dig. Inte stjälpa dig. Nu får du klara dig på egen hand ist.

Hoppas ni andra som läst iaf uppskattar infon, för den är värdefull om ni en dag ska tävla
Kroppen är riktigt intressant och när man går in på djupet förstår man vilka möjligheter som finns. Dock tyks vissa inte förstå poängen med dessa metoder; .-nämligen att dom ger bara märkbar effekt om man är på elitnivå och öser, och inte på amatörnivå och ser ut som barbapappa

Kör hårt!

mvh

det va inte min ide att dumförklara dig eller nått. det lät bara som om en högstadie elev försökte förklara matriser eller nått

för övrigt så behöver jag kalium för att jag är på en strikt lågkalori lchp deff där det finns risk för kaliumbrist, resten skiter jag fullständigt i
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in