Citat:
Ursprungligen postat av Nid
snabb-kalium? kalium som lagras i kroppen?
no offense bro, men vet du vad du snackar om över huvud taget?
jag vet inte hur det funkar i praktiken, men makes no sense rent kemist och biologiskt
kaliumet som apoteket sålde är kaliumklorid, samma som finns i mineralsalt. sen lär det finnas massa former som kaliumcitrat kaliumkarbonat etc etc. i vilket fall som hälst så faller molekylen sönder i magsäcken och blir kaliumjon + kloridjon från kaliumklorid eller kolsyra från karbonat osv
det blev med störst sannolikhet receptbelagt eftersom medelsvensson gick och köpte ett par burkar och stoppade i sig för många på en gång och därför fick föras till sjukhus. det skulle inte förvåna mig om en penna blev olaglig för man kan peta ut ögonen på folk med den
kan du förklara lite hur snabb kalium och apotekskalium ser ut kemiskt? varför är den ena snabb och andra lagras? jag skulle gärna vilja förstå detta då jag sitter här och asg
Tja!
Asgarvar du.. ok.. ehh..´´ ??
Min tanke va att hjälpa dig. Inte stjälpa dig. Nu får du klara dig på egen hand ist.
Hoppas ni andra som läst iaf uppskattar infon, för den är värdefull om ni en dag ska tävla
Kroppen är riktigt intressant och när man går in på djupet förstår man vilka möjligheter som finns. Dock tyks vissa inte förstå poängen med dessa metoder; .-nämligen att dom ger bara märkbar effekt om man är på elitnivå och öser, och inte på amatörnivå och ser ut som barbapappa
Kör hårt!
mvh