2011-02-02, 00:47
Medlem
Pennywisees avatar
Hallå!

Nu under kvällen skulle jag installera World of Warcraft. Men det gick inte för sig, kontaktade Blizzard Support men dom var inte mycket till användning. Dom sa att jag skulle köra Installern som "Run as Administrator" det gjorde jag men samma error.

Error: http://www.imagebam.com/image/8fe1c8117691335

En sak till, jag är ny med W7, men detta finner jag konstigt: http://www.imagebam.com/image/46e4b9117691620 Ska det vara två Program Files mappar eller är nånting helt galet?

Tack på förhand.
Citera
2011-02-02, 00:58
Medlem
Jospans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennywisee
Hallå!

Nu under kvällen skulle jag installera World of Warcraft. Men det gick inte för sig, kontaktade Blizzard Support men dom var inte mycket till användning. Dom sa att jag skulle köra Installern som "Run as Administrator" det gjorde jag men samma error.

Error: http://www.imagebam.com/image/8fe1c8117691335

En sak till, jag är ny med W7, men detta finner jag konstigt: http://www.imagebam.com/image/46e4b9117691620 Ska det vara två Program Files mappar eller är nånting helt galet?

Tack på förhand.
Där är det som det ska vara, resten kan jag dessvärre inte hjälpa dig med.
Citera
2011-02-02, 01:01
Medlem
Pennywisees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Där är det som det ska vara, resten kan jag dessvärre inte hjälpa dig med.

Ok tack, hoppas man får mer svar senare!
Citera
2011-02-02, 10:46
Medlem
Har du någon annan hårddisk? isf skulle jag rekommendera att installera på den istället. Annars lägg wow direkt under C:\Spel eller dylikt. Problemet som du har uppstår eftersom MS har strypt/kontrollerar vad som läggs i program och systemmappar.

Vissa gånger räcker det att köra installationsprogrammet som administratör, andra gånger inte. Men om du skapar en ny mapp enligt ovan för spel så bör du inte ha några bekymmer att installera.
Citera
2011-02-02, 11:14
Medlem
Om du har Cataclysm så behöver du inte installera nåt av de andra utan lägger in den direkt.

Jag har bara haft det felet med äldre installers.
Citera
2011-02-02, 12:39
Medlem
Som zondar sa, kör som admin genom att höger klicka på installationen.
Den andra bilden är det inget fel på, det är två mappar eftersom du har 64-bit OS och i Program (86x) så kommer alla 32-bit program installeras. Inget fel med det!
Citera
2011-02-02, 12:43
Medlem
stimulancias avatar
Va glad att det inte funkar och ge dej ut i den riktiga världen istället....."Ler"
Citera
2011-02-02, 14:23
Medlem
Pennywisees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zondar
Har du någon annan hårddisk? isf skulle jag rekommendera att installera på den istället. Annars lägg wow direkt under C:\Spel eller dylikt. Problemet som du har uppstår eftersom MS har strypt/kontrollerar vad som läggs i program och systemmappar.

Vissa gånger räcker det att köra installationsprogrammet som administratör, andra gånger inte. Men om du skapar en ny mapp enligt ovan för spel så bör du inte ha några bekymmer att installera.

Har bara en hårddisk, som sagt provade att köra med "Run as administrator" Men fick upp samma error igen.

Citat:
Ursprungligen postat av JohanFischer
Om du har Cataclysm så behöver du inte installera nåt av de andra utan lägger in den direkt.

Jag har bara haft det felet med äldre installers.

Har ingen wowmap ominstallerar allt från scratch.

Citat:
Ursprungligen postat av stimulancia
Va glad att det inte funkar och ge dej ut i den riktiga världen istället....."Ler"

Den riktiga världen är la go men det har inget med detta ämne att göra.
Citera
2011-02-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennywisee
Har ingen wowmap ominstallerar allt från scratch.

Ja och du kan göra det genom att installera Cataclysm direkt.
Citera
2011-02-03, 14:20
Medlem
Pennywisees avatar
Efter mycket om och men så hoppade jag in i safe mode med networking, och då fick jag börja installationen. Sjukt jobbigt! Tack för svar anyway!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in