2011-02-01, 21:50
Medlem
Daezers avatar
Hej! alla på flashback som rubriken lyder så undrar jag när invandrar hatet började på flashback.
Har det alltid varit mycket aggressiva diskussioner om invandrare här på forumet eller finns det någon speciell tidsperiod/händelse som har trappat upp allt mer och mer.

Kan tillägga att jag själv är svensk om någon undrar
Citera
2011-02-01, 21:55
Medlem
Muskelbyggarens avatar
Jag tror det handlar om att här på FB finns inga Politiskt korrekta regler att följa. Alla får uttrycka sig som dem vill dvs yttrandefrihet i dess renaste form därför kan man ha en mer aggressiv attityd mot saker och ting.
Citera
2011-02-01, 21:57
Medlem
Det börjar varje morgon när skolorna ringer in och fjortisarna får tillgång till en dator.
Citera
Bannlyst
Jag tror att det är folk som utnyttjar sin yttrandefrihet som de har!
Svenskar är för fega att ta det IRL, så därför tar dom det anonymt!
Citera
Medlem
Ciriths avatar
Anonymitet lockar fram det värsta ur folk.
Citera
2011-02-01, 21:58
Medlem
Anonymitet leder ju alltid till att extrema åsikter lyfts fram då folk vågar säga vad de egentligen tycker när det inte finns någon reell knytning till dem. Om flashback alltid har varit just ett ryggdunkarnäste för högerextremister kan jag dock inte svara på då jag själv inte har varit här särskilt länge.
Citera
2011-02-01, 22:00
Medlem
Daezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirith
Anonymitet lockar fram det värsta ur folk.

word up, det märks även på youtube
Citera
2011-02-01, 22:00
Medlem
Storm.s avatar
Det har alltid funnits eftersom det alltid varit ett problem.

När ansikten och namn har censurerats i vanliga tidningar och på TV har det ju stått i klartext här, man har alltid kunnat få reda på sanningen så jag antar att det är en bra grogrund för hat mot de som vill förgöra oss och vår nation.
Citera
2011-02-01, 22:04
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daezer
Hej! alla på flashback som rubriken lyder så undrar jag när invandrar hatet började på flashback.
Flashbacks forum startade 2000.
Citera
2011-02-01, 22:12
Medlem
När jag började skriva här 2005 var det ganska ovanligt och alla som sa något dåligt om invandring fick mothugg. Ruskigbuss var den som svarade i nästan alla invandringstrådar. Sen hände något, kanske var det jag eller sälklubbarn eller kanske låg det i tiden, men forumkulturen förändrades från att ha varit en helt oseriös kloak till att bli en kloak som användarna tog mer seriöst.

Jag säger alltså 2006.
Citera
2011-02-01, 22:13
Medlem
När invandrargullandet började i media. Dvs år 2007-2008 ungefär.
Citera
2011-02-01, 22:16
Medlem
Tenshiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Flashbacks forum startade 2000.

Vad jag har läst så var det hårda toner redan på tidnings-tiden. Forumet genererade nog bara en större skara med samma åsikter. En del riktigt gamla rävar har sagt att det snarare är mer uppstyrt och mindre hårda åsikter idag mot vad det var de första åren. Skulle anta att det har gått över från ren nazism till att luta mer mot MENA och religion idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in