Jag har nu beslutat mig att lägga om mina kostvanor, efter att ha insett att jag äter allt för onyttigt. Eftersom jag är allt för ointresserad av matlagning så blir det oftast något snabbt och enkelt.
Så det jag eftersöker är en hemsida som lägger upp ett veckomatschema för lunch och middag.
De kriterier som jag eftersöker på denna sida är att det är lättlagat, billigt, sunt och gärna gott.
Har kollat lite på Ica.se , men föll inte för dem.
(Körde en krona eller klave på om jag skulle posta detta ämne här eller i länktips)
En bra början till bättre kostvanor är att börja avända rapsolja vid stekning.
Själv nyttjar jag för det mesta en bra olivolja till de flesta rätter.
Men det är en viss invänjning på den oljan
Så börja använda rapsen och använd smör bara när det är ett absolut måste.
Ingen hemsida, men i senaste numret av Coops gratistidning Mersmak fanns ett schema med 2-3 veckors matförslag, jag vet inte om det var en engångsföreteelse, eller nåt de ska köra varje nummer.
Annars kan du ju alltid börja hålla utkik i tidningar (t.ex. matbutikernas gratistidningar), TV-program och liknande efter recept som verkar lätta och nyttiga. Sen är det bara att spara dem och när du har en bunt kan du ju sätta ihop ditt eget schema.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!