2011-02-01, 18:46
Medlem
VladBasarabs avatar
Jag ska söka till AD-utb. på Berghs 2011 och har ganska nyligen satt igång med arbetsproverna för detta. Men jag har lite funderingar över två av punkterna (har markerat dessa i fetstil).

Fråga nr 1: Det står klart och tydligt att jag ska skapa en kampanj. Men på vilket sätt ska denna presenteras? Ren och skär text? Skisser? Vilka delar bör kampanjen innehålla?

Fråga nr 2: Gäller detsamma punkt nr 5? Eller är det enda jag ska göra välja kanal, formulera budskapet och gestalta det?

Är otroligt tacksam för hjälp. Tyckte det var lite svårt att tyda vad som menas.

// VladBasarab
Citera
2011-02-01, 19:59
Bannlyst
Inte 100% men antar att det gäller reklam kampanj så att du vet hur en är uppbyggd m.m, hur ska den se ut? Åt vem ska den vara etc.. Att reklambilderna(?) är uppbyggda efter folket.

Så om du ska reklamera i tidningen t.ex så du kanske först har en-två stora anonser och sedan har lite mindre. Eller vid t.ex TV reklam så du anpassar tiderna och program efter målgrupp och mottagare. Så om det är sömnpiller så visar du den 03 på natten m.m..

Dvs, vad jag tror är att du ska väl skriva hur du ska utföra din kampanj sen gör du lite bilder till den?

Min chansningen iallfall..

btw, vart hittade du all info angående detta och ansökningen? Länk?
Senast redigerad av ormjaevel 2011-02-01 kl. 20:02.
Citera
2011-02-03, 13:39
Medlem
freedom291s avatar
Ta det jag säger men en nypa salt för detta är det uppfattning jag har fått, men vad jag har hört så är det upp till dig att tolka frågan, det är halva grejen hur just du tolkar frågan. Försök att tänka utanför boxen, vad kommer att få dina arbetsprover att stå ut? Om du gör uppgifterna som du tror dom vill ha så kommer det se ut som 60% av alla andra arbetsprover och dina chanser minskar.
Citera
2011-02-03, 14:07
Medlem
DaMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladBasarab
Jag ska söka till AD-utb. på Berghs 2011 och har ganska nyligen satt igång med arbetsproverna för detta. Men jag har lite funderingar över två av punkterna (har markerat dessa i fetstil).

[/b]

Fråga nr 1: Det står klart och tydligt att jag ska skapa en kampanj. Men på vilket sätt ska denna presenteras? Ren och skär text? Skisser? Vilka delar bör kampanjen innehålla?

Fråga nr 2: Gäller detsamma punkt nr 5? Eller är det enda jag ska göra välja kanal, formulera budskapet och gestalta det?

Är otroligt tacksam för hjälp. Tyckte det var lite svårt att tyda vad som menas.

// VladBasarab

1. Du ska genom skisser visa på kampanjen i olika kanaler och ev med text som beskriver din strategi och hur du kom fram till den. Brukligt är att de sen sätts upp på pannå 50x70.

2. Samma sak gäller här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in