Citat:
Ursprungligen postat av Uber0n
På Chalmers ska det teoretiskt sett ske inom tre arbetsveckor efter tentamen, men även här blir det ofta förseningar. Värst var nog en algoritmkurs jag läste efter sommaren, vars labbresultat inte hamnade i LADOK förrän efter nyår.
Maila din examinator om du vill skynda på processen, men risk finns för att du talar för döva öron.
Det är ju så det är, i alla fall med denna läraren. Har mailat henne tidigare och fått till svar: "Jag vet att det inte är inrapporterat. Jag ska försöka hinna med det den här veckan". "FÖRSÖKA". Snacka om att inte sköta sitt jobb som examinator och kursansvarig.. Nu har det i alla fall löst sig och jag har fått mina poäng. Så nu är jag up to date igen

.
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Det är bra om du gör formella anmälningar om missförhållanden till högskoleverket och statens ansvarsnämnd.
Att de genomför registreringar i LADOK med förskjutningar över årsbyte innebär att de påverkar ekonomin. Alltså ett sätt att lura staten, inte bara studenten.
Chalmers liksom övriga Tekniska och Naturvetenskapliga utbildningar lider av att studenterna undviker dem, att de har grova kvalitetsbrister både i administration, utbildning och forskning. Kort och enkelt är de skit. Bästa sättet att få dem att arbeta är självklart att anmäla dem vid minsta övertramp, det är ett språk som de förstår.
Känns ju för mig aningen drastiskt att gå till dom instanserna och börja klaga. Det är inte en så stor grej. Det där räcker ju med om man tar med berörd lärare, institutionsledning och möjligtvis universitetsledning. Man behöver ju inte överdriva.
Varför påverkar det ekonomin? Ja, om man inte har klarat att poäng såklart. För mig så rapporterades avklarade moment in kontinuerligt, men med en jäkla förskjutning. Jag fick således in de poäng jag behövde och hade inga problem att få studiemedel när det begav sig.
Om det är så att alla poängen från samtliga delmoment rapporteras in samtidigt så kanske det däremot påverka ekonomin en smula...
Citat:
Ursprungligen postat av Habacook
15 arbetsdagar är det väl?
Gäller inte det tentor med <60 deltagare (eller var det <30)?
Citat:
Ursprungligen postat av Uber0n
Jag brukar maila kursansvarige om förseningar uppstår, sedan väntar jag helt enkelt på att resultatet ska trilla in. Visst skulle man kunna anmäla detta till högre instans men det är tid och energi som jag inte hinner lägga ner då jag har fullt upp med studier och privatliv nog som det är.
Vad gäller utbildningens kvalitet i övrigt så tycker jag att den är fantastisk i de flesta fall. Jag har inget emot skolan i sig - bara den slöhet som tyvärr förekommer med betygsregistrering titt som tätt.
Det är väl så det blir. Man orkar inte hålla på med en sån här liten grej om man har en massa annat att tänka på också. I mitt fall nu så har poängen varit fruktansvärt förskjutna under hela kursen och jag kände att jag började bli riktigt less på det, därav tråden.
Skickade ett mail till min lärare just efter att jag startat tråden och klagade en hel del på hennes oförmåga att sköta sitt jobb som examinator. När jag kollade 1 timme senare var poängen där

. Ibland så funkar det!
Citat:
Ursprungligen postat av Festungbreslau
Om du ser till regelverket så skriver vissa skolor att du ska meddelas resultatet, detta är inte samma sak som LADOK. T.ex. följande: "Resultat av tentamen meddelas genom epost senast tio arbetsdagar efter tentamensdatumet. Undantagsvis kan avvikelser förekomma. Sådan ändring skall meddelas de tenterande av ansvarig lärare/examinator i anslutning till tentamenstillfället."
Jaja, har ju fått veta resultatet genom e-post, men inte alla. Det är mest därför som jag har blivit lite förbannad för att dom även släpade efter med registrering i LADOK...