• 1
  • 2
2011-02-01, 04:42
Medlem
Hejsan

Det r s att fr ca ett r sedan s var jag p semester i italien och dr har man blockat alla "gaming" siter... kommer upp ntt medelande sfort man frsker g in p en pokerhemsida eller liknande...

grejen r den att datorn fortfarande har samma problem ven nu i sverige.
Hur fan fr man bort detta? spelar ingen roll om jag laddar ner en annan weblsare n safari.

Har ven testat s gott jag kan att fixa problemet p egen hand med mina mycket basic skill. Skulle vara ytterst tacksam om ngon hjlpsam sjl kunde hjlpa till

tack p frhand (har en macbook Air)
Citera
2011-02-01, 05:33
Medlem
Sweetiepies avatar
G in p Systeminstllningar, Ntverk, advancerat och kolla om det r ngot ibockat under Proxy, (det br det inte vara).
Citera
2011-02-01, 09:39
Medlem
datajesuss avatar
ett vanligt windowstips r att installera om. i dethr fallet, kanske det vore enklast. d fr du dessutom en ren och frsh dator

glm inte att spara dina grejjer p annat hll frst s du inte frlorar saker du ville ha kvar
Citera
2011-02-01, 13:32
Medlem
SpaderSexs avatar
Testa att gra en ny ntverksplats (systeminstllningar->Ntverk) Klicka p Plats menyn och skapa en ny plats, ange sen tjnsteordningen genom att klicka p "kugghjulet" bredvid + och - i den nedre delen av fnstret.
Citera
2011-02-01, 17:15
Medlem
Tack fr svaren har kollat under avancerade instllningar och proxy enda som var ikryssat var "Anvnd passivt FTP-lge (PASV)" tog bort och testade men funkade tyvr inte.

Har ven testat SpaderSex tips men fattade jag inte riktigt hur man skulle grna nr man skapat en ny "plats" med att skriva in alla konfig, DHS, maskar osv...

men det r formodligen dr felet ligger, vet att nr jag anvnde datorn i italien s gav dom mig en sladd och ett papper med alla grejjer som var tvugna att skrivas in i dessa rutor. Har inte ndrat ngot dr sen dess

S vad tror ni datadoktorer?

Tack nnu en gng
Citera
2011-02-01, 17:30
Medlem
askers avatar
Italien censurerar gambling-sidor genom att ndra i DNS-tabellerna hos landets ISPs. Min gissning r att din dator av ngon anledning fortfarande anvnder sig av en italiensk ISPs DNS-servrar. Jag r ingen Mac-anvndare, men googlar du kan du skert hitta hur du ska gra fr att bekrfta detta, och dr kan du skert ven lra dig hur du tgrdar problemet (antagligen genom att stta DNS-instllningarna till automatisk tilldelning eller genom att hrdstta dem till din svenska ISPs adresser).
Citera
2011-02-01, 17:51
Medlem
systems avatar
TS, hur r du uppkopplad idag?
Citera
2011-02-01, 18:37
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony2Faces
men det r formodligen dr felet ligger, vet att nr jag anvnde datorn i italien s gav dom mig en sladd och ett papper med alla grejjer som var tvugna att skrivas in i dessa rutor. Har inte ndrat ngot dr sen dess
Om du fick ett papper med uppgifter som du fyllde i, och inte ndrat sedan dess - s r det ytterst sannolikt att det r dr problemet ligger
Citera
2011-02-01, 18:40
Medlem
Tack fr tipset Asker ska testas sfort jag fr tid ver...

Har comhem uppkopplad frn deras modem som jag fick med inge wireless d jag r fr dlig fr att kunna stlla in det
Citera
2011-02-01, 19:13
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony2Faces
Har comhem uppkopplad frn deras modem som jag fick med inge wireless d jag r fr dlig fr att kunna stlla in det
D fr vi hoppas att ngon annan Comhem-kund tittar in i trden och kan ge dig lite hjlp.
Citera
2011-02-02, 02:19
Medlem
snousers avatar
Starta upp konsolen och skriv fljande fljt av enter.

ping domnen_du_inte_kommer_in_p.com

Posta dr efter resultatet hr.
Hur du startar konsolen fr du googla efter.

Frmodligen s behver du bara flusha dns-cachen.
Citera
2011-02-02, 05:40
Medlem
antar att du menar terminal med konsolen? googlade som en galning och hittade aldrig nn konsol

Fr iaf framm detta:

PING www.fulltiltpoker.com (217.175.53.72): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3

osv osv i all ondlighet

Testade att flusha min DNS cache med kommandona: dscacheutil -flushcache samt lookupd -flushcache dock s hnde inget alls och problemet kvarstr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in