Citat:
Ursprungligen postat av Getviskarn
Jag förstår att du vill bemöta stenkastning och våld med pedagogik och kramar men det funkar inte riktigt så och det kommer vi få känna av allt mer framöver.
Det har jag aldrig någonsin sagt. Men vi kan inte ha poliser som själva delar ut dödsstraff när det passar dom. Dessutom vet vi ju inte ens gm i det aktuella fallet verkligen mördat sin mor med kniven. Han kan ju lika gärna kommit dit och hittat mamman mördad och i chockat tillstånd tagit upp den blodiga kniven och sedan inte svarat på tilltal i sitt tillstånd när snuten bestämmer sig för att avrätta honom. Eller hur?
Jag säger inte att det är så. Men en sak vill jag att du ska förstå. Och det är att det inte är lämpligt någonstans att ha poliser som leker domare och bödel. Det är inte Judge Dread vi ska i poliskåren. Det är åklagare och tingsrätten uppgift att straffa skyldiga gärningsmän inte polisens.
Citat:
Ursprungligen postat av Getviskarn
Jag förstår att du vill bemöta stenkastning och våld med pedagogik och kramar men det funkar inte riktigt så och det kommer vi få känna av allt mer framöver.
Sveriges poliskår är ett skämt. Dem går hellre på ensamma lallare ute på stan för "rutinkontroller" än att tampas med den riktiga kriminaliteten som dem inte har en chans mot.
Jag kan hålla med om att poliskåren lämnar mycket i övrigt att önska. Men att ha poliser som skjuter ihjäl gm när det passar dom vill jag däremot inte ha.