2011-02-01, 10:49
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getviskarn
Jag tycker att polisen ska få öppna eld mycket oftare. Speciellt mot blattar.

Hur fan kan man orka klaga på polisen hela tiden dem gör bara sitt jobb, vissa bra andra mindre bra. Rötägg finns det överallt men då ska man bli politiskt aktiv och göra skillnad istället för att sitta och gråta här efter sympati. Fega kräk stå upp för er själva.

Jag hade också skjutit en kille som styckat sin morsa oavsett anledning.

Precis därför ska du inte söka till polisskolan. Du är direkt olämplig som polis. Du lever några hundra år för sent och i fel världsdel. Usa 1800-tal är nog mer passande för dig att leva i. där kunde du leva ut dina kobosjdrömmar.
Citera
2011-02-01, 10:49
Medlem
NinjaRicos avatar
Asså jag vet inte var eller hur poliserna sköt.
Men som jägare vet jag att verkan av polisens ammunition kan vara att även om polisen sköt i låret så kan den mkt lätt ha slitit av huvupulsådern med resultatet en snabb död.
Så utan mer info GÅR det inte att säga att poliserna gjort fel.
Det kan bli en dödlig utgång även om poliserna agerat helt korrekt!
Känns dumt att spekulera!
Citera
2011-02-01, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jämför falled med 'Daniel' i Örebro 2005. Pojken är förvirrad, föräldrarna ringer polisen. Pojken är bakom ett staket. Polis tar fram pistoler. Föräldrar ber polisen att inte skjuta, men de dödar Daniel i alla fall. Och frias.
http://www.expressen.se/debatt/1.334...ade-ni-min-son

har det gjorts ett redigt snokande i detta? namn på polisen etc etc

sorry för ot men man ska inte kunna döda en människa för att man gått en 4årig utbildning som en dement klarar av.
Citera
2011-02-01, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Precis därför ska du inte söka till polisskolan. Du är direkt olämplig som polis. Du lever några hundra år för sent och i fel världsdel. Usa 1800-tal är nog mer passande för dig att leva i. där kunde du leva ut dina kobosjdrömmar.

Jag förstår att du vill bemöta stenkastning och våld med pedagogik och kramar men det funkar inte riktigt så och det kommer vi få känna av allt mer framöver.

Sveriges poliskår är ett skämt. Dem går hellre på ensamma lallare ute på stan för "rutinkontroller" än att tampas med den riktiga kriminaliteten som dem inte har en chans mot.
Senast redigerad av Getviskarn 2011-02-01 kl. 10:58.
Citera
2011-02-01, 11:00
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Jag förstår att du vill bemöta stenkastning och våld med pedagogik och kramar men det funkar inte riktigt så och det kommer vi få känna av allt mer framöver.

Det har jag aldrig någonsin sagt. Men vi kan inte ha poliser som själva delar ut dödsstraff när det passar dom. Dessutom vet vi ju inte ens gm i det aktuella fallet verkligen mördat sin mor med kniven. Han kan ju lika gärna kommit dit och hittat mamman mördad och i chockat tillstånd tagit upp den blodiga kniven och sedan inte svarat på tilltal i sitt tillstånd när snuten bestämmer sig för att avrätta honom. Eller hur?

Jag säger inte att det är så. Men en sak vill jag att du ska förstå. Och det är att det inte är lämpligt någonstans att ha poliser som leker domare och bödel. Det är inte Judge Dread vi ska i poliskåren. Det är åklagare och tingsrätten uppgift att straffa skyldiga gärningsmän inte polisens.

Citat:

Sveriges poliskår är ett skämt. Dem går hellre på ensamma lallare ute på stan för "rutinkontroller" än att tampas med den riktiga kriminaliteten som dem inte har en chans mot.

Jag kan hålla med om att poliskåren lämnar mycket i övrigt att önska. Men att ha poliser som skjuter ihjäl gm när det passar dom vill jag däremot inte ha.
Senast redigerad av micke_h 2011-02-01 kl. 11:02.
Citera
2011-02-01, 11:03
Medlem
Månsans avatar
Stämmer uppgiften att poliserna bett 26-åringen att släppa kniven låter nerskjutningen klart skum. Man ber ju inte en person att släppa en kniv om knivmannen samtidigt kommer framrusande med kniven i högsta hugg. Beordrar eller ber man någon att släppa en kniv låter det som om personen står still. Och då kanske man också har tid att sätta en icke-dödande kula i benet, låret eller knät.
Citera
2011-02-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gegage
Svensk igen?

JAPP!!

Citat:

alltid svensk som mördar sina närmaste, vad är problemet?

Pela , Fatima etc..... ALLTID SVENSK.... nja...

Citat:

Familjen är det viktigaste!

nja.. , snarare familjens heder som typ när du hedersmördade din syrra efter jag tagit hennes oskuld fast hon var orakad...

mvh.T
Citera
2011-02-01, 11:06
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:

Hur tanker du nu? Det marks att du inte ar kriminolog eller jurist... I mitt jobb moter jag dagligen poliser och i stort sett alla har jag fatt ett bra intryck av. Professionella, valutbildade och mogna personligheter. Undantagen finns men de ar extremt fa. Har oxa jobbat med poliser fran flera andra lander och kan lova er att vi ska vara glada for den polis vi har.
Citera
2011-02-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Stämmer uppgiften att poliserna bett 26-åringen att släppa kniven låter nerskjutningen klart skum. Man ber ju inte en person att släppa en kniv om knivmannen samtidigt kommer framrusande med kniven i högsta hugg. Beordrar eller ber man någon att släppa en kniv låter det som om personen står still. Och då kanske man också har tid att sätta en icke-dödande kula i benet, låret eller knät.

GM. kan ju ha rusat mot polisen sekunden efter att polisen beordrat GM. att släppa kniven.

mycket spekulationer här..

mvh.T
Citera
2011-02-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jämför falled med 'Daniel' i Örebro 2005. Pojken är förvirrad, föräldrarna ringer polisen. Pojken är bakom ett staket. Polis tar fram pistoler. Föräldrar ber polisen att inte skjuta, men de dödar Daniel i alla fall. Och frias.
http://www.expressen.se/debatt/1.334...ade-ni-min-son

i fallet Örebro så borde ju polisen blivit fälld då pojken befann sig bakom ett staket förvisso knivbeväpnad men pojken hade ju inte skadat nån vilket visar att polisens egnabrottsmålsmyndighet EJ fungerar.

fallet nu i E-tuna så hade ju en vuxen (25åring) mördat sin mamma + att han troligen gjorde ett utfall mot polisen varpå verkanseld i nödvärn var befogat.

mvh.T
Citera
2011-02-01, 11:13
Medlem
razaones avatar
Hästskobacken 5 5 tr
inte 3 trappor.
Citera
2011-02-01, 11:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
GM. kan ju ha rusat mot polisen sekunden efter att polisen beordrat GM. att släppa kniven.

mycket spekulationer här..

mvh.T

Visst, men då borde man säga att polisen sköt pga att mannen kom framrusande med en kniv i högsta hugg.
Nu säger man istället att polisen sköt för att knivmannen vägrade släppa sin kniv efter att ha blivit beordrad att göra det.

Inser du skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in