2011-01-31, 19:16
Medlem
Moots avatar
Hej!

Titeln kan lta lite udda, men det r fr att mitt problem r rtt udda.

Nr jag startar ett 3D-spel s fr jag oftast ett USB-ut-ljud (ni vet det ljudet man fr nr man drar ur en enhet ur en USB-port), och det r inte mer med det. Exempel r Sins of a Solar Empire och Supreme Commander.

Idag installerade jag Magicka och fick i vanlig ordning detta ljud, med nackdelen att det upprepas var 6:e sekund (cirka). Varje gng det intrffar fryser spelet (och datorn) i kring 0,5s varp ljudet spelas upp nr datorn kommer igng igen. Jag kr med tv skrmar och kan se att musen och allt annat verkligen fryser, inte bara spelet i sig.

Jag anvnder nu Win7 x64 Pro p en Athlon II Quad med 4Gb minne. Gfx r Nvidia GTX260. Drivers har jag inte klyddat med utan r de som Windows freslog, vilket inte r ett problem d jag kan spela COD: Black Ops.

Tidigare har jag haft det hr problemet med Second Life (ville testa det), vilket gjorde spelet ospelbart. D hade jag en annan rig med Athlon Dual core, 4gb minne. Nu har jag inte testat Second life p min nuvarande dator.

Har ngon annan haft samma eller liknande problem? Vad finns det jag kan testa?
Citera
2011-02-01, 09:34
Medlem
Moots avatar
Jag lyckades lsa problemet sjlv efter mnga om och men.

Av de frsk jag gjorde s var det ett som lyckades, nmligen att dra upp enhetshanteraren p min andra skrm och starta Magicka i window-mode (fr att snabbt kunna g emellan). Problemet slutar ocks om man minimerar spelet.

I alla fall s uppdateras enhetshanteraren varje gng jag hr det USB-ljudet, och om ngon ny enhet hoppar dit vet jag inte. Jag hade kring 5 HID och 5 USB-input -enheter, s det var svrt att verskdligt rkna, tnkte inte p det. Det jag la mrke till var att en av dem inte fungerade d den hade en gul varningstriangel vid sig, s jag hgerklickade och inaktiverade den. Det har fungerat sen dess .

Varfr jag har s mnga enheter vet jag inte, kanske har med min ritplatta att gra. Eller ngon bug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in