Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-23, 13:54
  #361
Medlem
Han visar att han litar på dig som pappa. Missbruka inte det förtroendet. Ett krossat förtroende får du inte tillbaka. Din son är en egen människa. Vi förädlrar kan ha bilder och tankar om vad våra abrn skall vara eller bli men de väljer själva och de är den de är, det är det som är det fina med att vi alla äger rätten till att definera oss som vi vill. Han är ditt barn. Hans sexualitet påverkar inte det på något sätt.
Citera
2012-04-23, 19:07
  #362
Medlem
CsSs avatar
Hellre att mina barn är lyckliga i ett homosexuellt förhållande, än olyckliga i ett hetero. Och tvärtom.

I min värld spelar den biten ingen roll, utan jag är stolt över och älskar mina barn för det dom är och det dom gör. Stolta, modiga och orädda med ett sunt självförtroende. Precis som din son, grattis! Nu kan du vara stolt!
Citera
2012-04-28, 22:04
  #363
Medlem
Finns gott om manliga homosexuella där ute. Generalisera inte å acceptera honom som han är.
Citera
2012-05-03, 16:42
  #364
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilligaf1
Min son som är 15år erkänner att han är homosexuell. jag har alltid velat ha en son som är stark och manlig. Vad kan man göra så att han blir hetrosexuell? finns det nånting man kan göra? känns som att jag har misslyckats som pappa. vad ska jag göra?

Din son har förmodligen tagit det största klivet i hela sitt liv, han har erkännt för sig själv att han "inte är som alla andra", han litar på dig och låtit dig ta del av en mycket svår situation för honom.
Hur jobbigt du än tycker att det är så kommer du aldrig i närheten av hur svårt det är för honom.
Var jävligt stolt över din son att han tagit sig så pass mycket i kragen, det visar på sjukt jävla styrka.
Sedan behöver han all stöd man kan få just nu, för om inget annat lär inte hans "kamerater" vara helt förstående.... han behöver en far med allt vad det innebär, inte någon som ska få honom på andra tankar.

By the way, vad spelar det för roll för dig om din son är homo- eller hetrosexuell?
Låt ditt barn, ditt kött och blod känna att iallafall någon här världen älskar honom oavsett.
Fasiken, homohat är lika förlegat som att tro att jorden är platt.

Och hälsa honom att det iallafall finns en snubbe på flashback som tycker att han är grym.

PS. Jag har själv en son och är hetro, skulle gjort precis sådär om min son någon dag kommer ut som gay.
Citera
2012-05-04, 11:20
  #365
Medlem
Lys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilligaf1
Min son som är 15år erkänner att han är homosexuell. jag har alltid velat ha en son som är stark och manlig. Vad kan man göra så att han blir hetrosexuell? finns det nånting man kan göra? känns som att jag har misslyckats som pappa. vad ska jag göra?

Din son kan vara manlig även om han är homosexuell. Nej, det finns inget du kan göra åt det. Han kan inte bli hetero bara för att du vill det. Acceptera att han är homo istället.
Citera
2012-05-15, 23:59
  #366
Medlem
Kan han inte vara stark och manlig bara för att han är bög? Du har helt fel uppfattning av bögar då, finns sådana som beter sig som tjejer och är sjukt irriterande(imo) men för det mesta är dom helt normala killar som bara inte tänder på tjejer. Bara att acceptera det och uppfostra han som en vanlig son, jag känner en bög som är fullt normal och han har lyckats MYCKET bättre med livet än den största delen av hetero killar jag känner, ingen skulle märka någon som helst skillnad på han så länge dom inte vet att han är bög(kanske dom börjar hata han om dom inte accepterar han, vad vet jag)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback