Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-31, 17:51
Medlem
Tjena har ett problem det är så att jag ska formatera om datorn nu och problemet är att när man startar datorn så kommer det ju upp en svart bild med massa texter och sånt som man kan trycka f12 tror jag om jag inte minns fel där man kan har olika inställningar sen kommer datorn till läge 2 där de e bara svart och inom några sekunder kommer windows 7 tex och laddar men grejen är min dator hoppar över delen som är bara svart och går och laddar upp windowsen direkt :S så när jag stoppar in windows skivan så kan jag inte trycka på någon knapp för att den ska starta skivan och inte gå in på windows för det ska man ju göra när det är bara svart bild .. någon idee?
Citera
2011-02-01, 20:48
Medlem
första läget heter bios vad jag har förståt och det är efter bios det ska komma en tom svart bild sen ska den ladda efter en stund men min hoppar direkt till ladningen någon förslag kan man starta skivan manuelt på nåt sätt eller något liknade?
Citera
2011-02-01, 21:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter som en felbränning av ISO-filen.

Provar igen och då med gärna IMGBurn som är ett utmärkt brännareprogram.

Du ändrar sedan under Bios, se moderkortsmanualen för mer hjälp. Du sätter CD/DVD som första val av boot-ordningen. Lägg i skivan och startar om datorn. Tryck på en valfri tangent för att sedan startar igång CD/DVD-enheten. Följ sedan instruktionen som visas på bildskärmen.

OBS: Det kan tar några minuter innan installationen börjar. Windows ska läsa in alla filer först och det är detta som kan tar en stund.
Citera
2011-02-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter som en felbränning av ISO-filen.

Provar igen och då med gärna IMGBurn som är ett utmärkt brännareprogram.

Du ändrar sedan under Bios, se moderkortsmanualen för mer hjälp. Du sätter CD/DVD som första val av boot-ordningen. Lägg i skivan och startar om datorn. Tryck på en valfri tangent för att sedan startar igång CD/DVD-enheten. Följ sedan instruktionen som visas på bildskärmen.

OBS: Det kan tar några minuter innan installationen börjar. Windows ska läsa in alla filer först och det är detta som kan tar en stund.
hur sätter man cd/dvd som första val?
Citera
2011-02-03, 22:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganikos
hur sätter man cd/dvd som första val?

Se moderkortsmanualen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera