Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-31, 15:18
Medlem
Smör och grädde i maten tyder på lathet enligt Sara Nilsson.

Vad säger ni? Det är iaf bland det dummaste jag hört på väldigt länge när det gäller matlagning. Sara tycker nog att smakförstärkare är ett bättre val.

http://www.sydostran.se/index.92017---1.html
Citera
2011-01-31, 15:25
Medlem
MarryXmass avatar
Håller med dig. Det låter ju löjligt! Smör och grädde är gött och användbart i matlagning!
Citera
2011-01-31, 15:30
Medlem
syke555s avatar
Wow! Hon verkar tämligen efterbliven och inte alls uppdaterad. Stackars den som får henne som kostrådgivare.. Fram för tillsatser och konstgjorda ämnen istället för naturliga fullfettsprodukter!
Citera
2011-01-31, 15:30
Bannlyst
vikket bullshit,

smöt, speciellt animaliskt gör ju maten godare om ngt, grädde med,
Citera
2011-01-31, 15:33
Medlem
Vintervilas avatar
Helt hjärntvättad av anti-fett hysterin. Jag har iallafall inte hittat den enprocentiga produkt som ger samma smak som vanligt smör/grädde.
Citera
2011-01-31, 15:40
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Du har nog misstolkat det

Citat:
En viktig sak som hon vill jobba bort är latheten att använda grädde och smör eftersom de är alldeles för mastiga.
– Det är enkelt att laga mat med grädde och smör eftersom fett framhäver smakerna, men vad det egentligen handlar om är att jobba mer med kryddorna så rätten får den smak du vill, säger Sara
Citera
2011-01-31, 15:47
Medlem
Jesusisdopes avatar
Får ont i mitt huvud när jag hör såna här saker..
Citera
2011-01-31, 16:21
Medlem
inget fel med grädde eller smör i mat, även om det såklart går att laga mycket god mat utan grädde eller smör. vad som däremot absolut inte fungerar varken ur hälso eller smaksynpunkt är att ersätta grädde/smör med lightvarianter eller margariner. jag hoppas det inte är det hon menar.
Citera
2011-01-31, 17:16
Medlem
klybans avatar
Uppfattar hennes som den fetträdda falangen av "konstrådgivarna", då är fett livsfarligt.
Och hennes påstående fullt förståeligt.
Citera
2011-01-31, 18:15
Medlem
gostathecats avatar
Hon Sara verkar ju iallafall vara helt rubbad i huvet det är en sak som är säker! Lathet att använda grädde i smör i matlagning?
Citera
2011-01-31, 19:12
Medlem
Det räcker väl att kolla på hennes ansikte för att bilda sig en åsikt. Hon ser ut som en liten räka.

Att vara smal och vacker i all ära, men ett tunt utmärglad, avlångt ansikte klär ingen 24-åring, hon ser snarare ut som 34.

Nu ska jag visserligen inte döma folk efter deras utseende men det känns som lite mer än ett sammanträffande att även hälsogurun Anna Skipper ser ut som en välbevarad 55+ då hon i själva verket är under 45. Hon har kanske inte åldrats så mycket sedan hon kom ut i rampljuset men det beror ju på att hon såg lika gammal ut redan då, 39 år.

+ för smör och grädde i maten, så länge det inte missbrukas.
Senast redigerad av unable 2011-01-31 kl. 19:13. Anledning: glömde kommentera maten
Citera
2011-01-31, 20:49
Medlem
jag är av den åsikten att man inte kan missbruka smör och grädde, så länge man får i sig tillräckligt med andra micro/macronutrienter så är det fritt fram att konsumera fett.
dunderhonung för människokroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in