2011-01-31, 13:05
Medlem
MrDDDs avatar
8 av 10 gånger då jag har spel eller liknande i helskärm så försvinner min kontakt med routern eller routerns kontakt med internet, har box via internet samt IP hemtelefon och dessa fungerar så internet i sig är fortfarande aktivt.

Har dock det roliga nöjet att...
Telia skyller på Microsoft
Microsoft skylle på Telia

Har Win 7 Ultimate 64bit samt Telia 24Mbit via Thomson router. Förslag vad man kan göra för att kolla var fan felet ligger?
Citera
2011-01-31, 13:16
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDDD
8 av 10 gånger då jag har spel eller liknande i helskärm så försvinner min kontakt med routern eller routerns kontakt med internet, har box via internet samt IP hemtelefon och dessa fungerar så internet i sig är fortfarande aktivt.

Har dock det roliga nöjet att...
Telia skyller på Microsoft
Microsoft skylle på Telia

Har Win 7 Ultimate 64bit samt Telia 24Mbit via Thomson router. Förslag vad man kan göra för att kolla var fan felet ligger?

Skulle tro att felet ligger mellan datorn och routern. Det kan vara i princip vad som helst, stängda portar, brandväggen som spökar, fel i routern, etc.
Citera
2011-01-31, 16:59
Medlem
MrDDDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Skulle tro att felet ligger mellan datorn och routern. Det kan vara i princip vad som helst, stängda portar, brandväggen som spökar, fel i routern, etc.

Portarna har jag inte rört så vet inte om felet kan vara där, har funkat felfritt när jag hade Vista och samma brandvägg och routern samma sak, fungerat felfritt förut och ingen annan som märkt några problem med den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in