2011-01-31, 08:32
Medlem
Efter att ha beställt snus via northerner.com från Sverige i flera års tid, fastnade så sista beställningen i tullen. Det var 1 rulle portionssnus och 5 dosor nikotinfri Choice (jo, försöker ju sluta - eller åtminstone varva med nikotinfritt).... fick beskedet att det var olagligt här och att de inte kommer att släppa iväg paketet till mig.
Är det så?
Jag trodde man åtminstone fick ta in för 'privat bruk'?
Någon som har koll?
Och kan jag ringa till tullen och höra mig för om det går att lösa, eller är det bara dumt? De behåller ju även choice-snusen, den kunde jag ju få, tycker jag.

Nu törs jag heller inte beställa mer, då kanske jag får böter eller fängelse om de kommer på mig igen?

Att sluta är visserligen något jag tänkt göra... men det kändes snöpligt att göra det för att tull-gubben bestämmer så.
Citera
2011-01-31, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomman
Efter att ha beställt snus via northerner.com från Sverige i flera års tid, fastnade så sista beställningen i tullen. Det var 1 rulle portionssnus och 5 dosor nikotinfri Choice (jo, försöker ju sluta - eller åtminstone varva med nikotinfritt).... fick beskedet att det var olagligt här och att de inte kommer att släppa iväg paketet till mig.
Är det så?
Jag trodde man åtminstone fick ta in för 'privat bruk'?
Någon som har koll?
Och kan jag ringa till tullen och höra mig för om det går att lösa, eller är det bara dumt? De behåller ju även choice-snusen, den kunde jag ju få, tycker jag.

Nu törs jag heller inte beställa mer, då kanske jag får böter eller fängelse om de kommer på mig igen?

Att sluta är visserligen något jag tänkt göra... men det kändes snöpligt att göra det för att tull-gubben bestämmer så.
vad jag vet så är snus inte olagligt i något land, låter mysko det där
Citera
2011-01-31, 09:10
Bannlyst
Portionssnus är olagligt i Danmark.. Däremot säljs lössnus på löpande band. DÄR är något jag inte förstår.
Citera
2011-01-31, 09:39
Medlem
L0ws avatar
Varför får man inte ha portionsnus då? Det är ju precis som vanligt snus fast i en påse..
Citera
2011-01-31, 12:57
Medlem
stelkramps avatar
Senast jag flög till Malta så hade jag en stock med mig i handbagaget. Det var ingen som sa något, men de kanske har ändrat reglerna...
Citera
2011-01-31, 15:38
Medlem
thtorbens avatar
Posionsposer snus er forbudt at sælge i EU, med undtagelse Sverige, men man må gerne købe det
på nettet til eget forbrug, du kan således købe al den løse snus i Danmark du har lyst til.
Men efter hvad jeg ved er det oppe til en ny forhandling i EU nu om det skal være tiladt at sælge det.
Citera
2011-01-31, 16:32
Medlem
Men är det någon som vet om det är lönt att ringa tullen och försöka få paketet? Eller om man törs beställa igen? Vad kan hända om jag beställer på nytt som fastnar i tullen? Nu pratar jag om Malta, och inget annat land... börjar bli desperat.. har väl ca 3 snusar kvar.... *panik*
Citera
2011-01-31, 22:16
Bannlyst
Citat:
Men är det någon som vet om det är lönt att ringa tullen och försöka få paketet? Eller om man törs beställa igen? Vad kan hända om jag beställer på nytt som fastnar i tullen? Nu pratar jag om Malta, och inget annat land... börjar bli desperat.. har väl ca 3 snusar kvar.... *panik*
Jag skulle inte beställa mer har den en gång fastnat i tullen är det nog stor chans att det gör de igen. Men du får köpa ciggaretter ifall behovet efter nikotin blir för stort eller åka hem igen.
Citera
2011-02-01, 14:22
Medlem
sven33s avatar
Citat:

Åk dit, du kommer inte få något straff för det, isåfall hade de redan hört av sig.
Citera
2011-02-19, 12:58
Medlem
Det är inte olagligt. Du kan köpa det på candinavia i st juliens.
Dyrt som fan dock, men inte olagligt
Det är bara olagligt att sälja till Malteser
Citera
2011-03-18, 13:23
Medlem
Som jag förstått det så är det olagligt att ta in på Malta. Och ja, jag upptäckte guldgruvan Candynavia men idag när jag ringde och behövde - så har de slut och får inte in på 1-2 veckor.
Jag går under.
Citera
2011-03-22, 22:45
Bannlyst
Citat:
Som jag förstått det så är det olagligt att ta in på Malta. Och ja, jag upptäckte guldgruvan Candynavia men idag när jag ringde och behövde - så har de slut och får inte in på 1-2 veckor.
Jag går under.

Du kan få en dosa av mig. Kom till st.julians bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in