2011-02-05, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Åh vad Jesus måste älska dig som talar så varmt om alla människor!

Jag vet att jag uppvisar klara brister som kristen. Jag hatar det onda och älskar absolut ingen fiende. Jag gör fortfarande min uppgift genom att stå upp mot mörkret - till skillnad från underhållskristna som vill ha ett islamiserat Sverige.
Citera
2011-02-05, 12:42
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallantia
Ja alltså jag är emot deras nedverdernade syn på kvinnan och dess rätt i samhället.

Jag gillar inte heller dessa extrema ateister!
Citera
2011-02-05, 16:41
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao

De är MUSLIMER. Helt i enlighet med koranens väglinjer; djupt troende och för "islamopolitik". Det är så jävla komiskt och talande när man tittar på ex. Assyriska fester kontra muslimska "fester" och jippon - assyriska kvinnorna dansar (utan slöja eller annat plagg), dricker, pratar med män och besitter en mer självbestämmande roll. Sen tittar vi på muslimerna. Männen dansar och kvinnorna sitter och håller käften. I bästa fall dansar kvinnorna för att väcka sexuell lust hos sina makar. Dansa med andra män (eller ens titta andra män i ögonen) kan du glömma. Det är denna frihet Dao stödjer som den muslim han är. Vidrigt.
Citera
2011-02-05, 16:47
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Jag antar att du egentligen begriper det alla andra förstår trots att du förtränger det. -De muslimska extremisterna hämtar sin inspiration i Muhammeds texter. Vad anser du om det?

Jag har ännu inte sett ett enda exempel på att militanta extremister säger sig ha fått inspiration genom att läsa Bibelns Nya Testamente medan koranen är en ständig källa till brutalt våld.

Jag tror inte att någon människa känner sig manad till mord på oliktänkande av att läsa evangelierna, medan koranen mest kan liknas vid en våldets bruksanvisning.
Citera
2011-02-05, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Jag antar att du egentligen begriper det alla andra förstår trots att du förtränger det. -De muslimska extremisterna hämtar sin inspiration i Muhammeds texter. Vad anser du om det?

Jag har ännu inte sett ett enda exempel på att militanta extremister säger sig ha fått inspiration genom att läsa Bibelns Nya Testamente medan koranen är en ständig källa till brutalt våld.

Jag tror inte att någon människa känner sig manad till mord på oliktänkande av att läsa evangelierna, medan koranen mest kan liknas vid en våldets bruksanvisning.

Riktigt bra och koncisa uttalanden. Sanningen är alltid något som är oöverträffat intressant.
Citera
2011-02-07, 15:54
Medlem
Zelogaths avatar
Frågan jag ställer mig är dock hur mycket sanning som alla hämtar genom olika länkar och google, och min kvarstående fråga hur många som har läst koranen som hittills ingen har svarat på.
Just det finner jag ganska intressant.

Dock tycker jag att vi kommer in på sidospår när vi blandar in ateister samt alla som känner sig träffade, tråden handlar just om kristnas syn på islam och inte ateism!
Citera
2011-02-07, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Frågan jag ställer mig är dock hur mycket sanning som alla hämtar genom olika länkar och google, och min kvarstående fråga hur många som har läst koranen som hittills ingen har svarat på.
Just det finner jag ganska intressant.

Dock tycker jag att vi kommer in på sidospår när vi blandar in ateister samt alla som känner sig träffade, tråden handlar just om kristnas syn på islam och inte ateism!

Surah 8:60

Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies, and others besides, whom ye may not know, but whom Allah doth know. Whatever ye shall spend in the cause of Allah, shall be repaid unto you, and ye shall not be treated unjustly.

Kommentera den här texten lite kort. Kanske det subjektivt från en partisk människa med vissa åsikter? Kan den partiska människan heta Mohammed? Kan orden vara ifrån Allah själv? Ska vi förlita oss på Allah eller kanske inget han skrivit stämmer? I så fall; kanske Koranen inte stämmer?

Finns det en annan bok än Koranen att utgå ifrån gällande diskussion om islam? Är det fel att utgå ifrån Koranen? Lär oss i så fall. Vi lyssnar på den kristne som försvarar islam som om det vore hans egen religion.
Citera
2011-03-02, 23:26
Medlem
Houranis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheezywaiter
Jag kan säga vad jag tycker om islam (är kristen protestant)

Jag gillar inte deras sätt att tro, deras hårda värderingar, sättet att se på kvinnor.
För mig känns inte deras "historia" trovärdig, menar då mohammed och hans berättelse om hur han fick en uppenbarelse från gud.. människan var en vanlig snubbe liksom, plus att han var en galen man som bara kom med hat och dåliga handlingar.

Har svårt att se hur deras religion kan ses som god på ngt vis.. finner ingen glädje eller ngt ur deras religion..

Nae, jag håller mig till kärlekens religion ! =)

Hårda värderingar är det som gör att du är protestant och inte är katolik eller ortodox.
Du säger att Mohammed inte känns trovärdig för att han var en vanlig människa.. Då är frågan om du tror på Moses, Abraham, Noa och dom andra profeterna dom var ju också vanliga människor.

Rätt kul att du tycker att en man som fått 1.5 miljarder människor att tro på Jesus är Galen. Frågan är om man ska lyssna på dig eller på Michael H. Hart http://www.themodernreligion.com/prophet/top100.htm
Citera
2011-03-02, 23:56
Medlem
Houranis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Surah 8:60

Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies, and others besides, whom ye may not know, but whom Allah doth know. Whatever ye shall spend in the cause of Allah, shall be repaid unto you, and ye shall not be treated unjustly.

Jag vet inte om du försöker lura folk eller om du helt enkelt inte vet nåt om Koranen och bara plockat nåt från nån anti-islam sida.

"Surah" betyder kapitel och "Aya" betyder vers

Det du tar upp är en Aya och inte en Surah alltså kapitel 8 Vers 60
Den Surah heter Al-Anfal (Krigsbyte) och handlar om kriget på Mohammeds tid på den arabiska halvön.
För att förstå hela denna Surah måste man läsa alla Verser (Ayor)

Varför vet jag att du plockat den från en anti-islam sida?

Du kallar alltså en vers för kapitel och så tar du den på Engelska. När jag läste Surah 8:60 hahhahaha skrattade jag Länge.

Här har du den på svenska:

[8:60] Och vidtag alla rustningar ni förmår och håll stridshästarna i beredskap så att ni injagar skräck i Guds och era fiender och i andra vars existens ni är okunniga om - men som Gud känner. Och vad ni än ger [i kampen] för Guds sak skall gottgöras er fullt ut och ingen skall tillfogas orätt.

Du kan ju inte förvänta dig att en Surah som heter Al-Anfal (Krigsbyte) ska handla om Blommor Eller Fiskar
Senast redigerad av Hourani 2011-03-03 kl. 00:02.
Citera
2011-03-03, 00:02
Bannlyst
Islam, hinduism, taoism mm är alla avgudadyrkan om du utgår ifrån ett kristet perspektiv. Sedan behöver inte en kristen nödvändigtvis förespråka att dessa avgudadyrkare och falska profeter etc behöver eller ska brännas på bål.

Varför Islam har en förhållandevis positiv syn på kristna är för att de var sist in i leken att tolka GT och bygga sin tro efter det judiska originalet. Samtidigt är det viktigt för islam att positionera sig emot de tidigare tolkningarna på samma sätt som den judiska sekten kristendomen behövde positionera sig mot judendomen i ex Johannesevangeliet.
Citera
2011-03-03, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Islam, hinduism, taoism mm är alla avgudadyrkan om du utgår ifrån ett kristet perspektiv. Sedan behöver inte en kristen nödvändigtvis förespråka att dessa avgudadyrkare och falska profeter etc behöver eller ska brännas på bål.

Varför Islam har en förhållandevis positiv syn på kristna är för att de var sist in i leken att tolka GT och bygga sin tro efter det judiska originalet. Samtidigt är det viktigt för islam att positionera sig emot de tidigare tolkningarna på samma sätt som den judiska sekten kristendomen behövde positionera sig mot judendomen i ex Johannesevangeliet.

Muslimer och kristna är som olja och vatten rent ideologiskt och i praktiken. De går inte ihop och är dödsfiender sedan århundranden så fort de stöter ihop med varandra.

Lösningen är apartheid såvida Islam kan hålla sig borta, vilket den inte kan med tanke på vad den predikar.
Citera
2011-03-03, 00:12
Medlem
Houranis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartagena
Muslimer och kristna är som olja och vatten rent ideologiskt och i praktiken. De går inte ihop och är dödsfiender sedan århundranden så fort de stöter ihop med varandra.

Lösningen är apartheid såvida Islam kan hålla sig borta, vilket den inte kan med tanke på vad den predikar.

Hur kommer det sig då att kristna lever kvar i den muslimska världen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in