Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Surah 8:60
Against them make ready your strength to the utmost of your power, including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies, of Allah and your enemies, and others besides, whom ye may not know, but whom Allah doth know. Whatever ye shall spend in the cause of Allah, shall be repaid unto you, and ye shall not be treated unjustly.
Jag vet inte om du försöker lura folk eller om du helt enkelt inte vet nåt om Koranen och bara plockat nåt från nån anti-islam sida.
"Surah" betyder kapitel och "Aya" betyder vers
Det du tar upp är en Aya och inte en Surah alltså kapitel 8 Vers 60
Den Surah heter Al-Anfal (Krigsbyte) och handlar om kriget på Mohammeds tid på den arabiska halvön.
För att förstå hela denna Surah måste man läsa alla Verser (Ayor)
Varför vet jag att du plockat den från en anti-islam sida?
Du kallar alltså en vers för kapitel och så tar du den på Engelska. När jag läste Surah 8:60 hahhahaha skrattade jag

Länge.
Här har du den på svenska:
[8:60] Och vidtag alla rustningar ni förmår och håll stridshästarna i beredskap så att ni injagar skräck i Guds och era fiender och i andra vars existens ni är okunniga om - men som Gud känner. Och vad ni än ger [i kampen] för Guds sak skall gottgöras er fullt ut och ingen skall tillfogas orätt.
Du kan ju inte förvänta dig att en Surah som heter Al-Anfal (Krigsbyte) ska handla om
Blommor Eller Fiskar