2011-01-30, 22:35
Medlem
Hej!

Jag känner redan av utmaningen i att försöka beskriva vad jag behöver hjälp med, men jag gör ett försök:

Min käresta har en bärbar dator, Samsung, med en styrplatta där en funktion är att man, precis som på t ex en Iphone kan öka storleken på bl a bilder genom att dra med t ex tumme och pekfinger på styrplattan.

Det är en bra funktion när du tittar på text, bilder etc, men,

När hon använder en del andra program på datorn så skulle hon vilja stänga av funktionen - inte hela styrplattan, utan bara just hitta en inställning för funktionen att maximera-minimera...

Det är lögn och förbannelse att hitta några sådanna inställningar i inställningarna för styrplattan, jag kan inte hitta någon internhjälp eller manual med information och jag har inte lyckats söka mig fram till dem via nätet...

Någon vänlig själ som kan och vill hjälpa mig?
Citera
2011-01-31, 09:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara då det gäller om en bärbar dator.

//Mod
Citera
2011-01-31, 11:29
tryck fn och sedan knappen för styrplattan så är den bortkopplad sen
Citera
2011-02-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Hi3G]X
tryck fn och sedan knappen för styrplattan så är den bortkopplad sen

Tack för försöket till hjälp, men jag skulle vilja hitta en funktion där man fortfarande kan använda styrplattan, men inte just funktionen som maximerar/minimerar...
Citera
2011-02-01, 23:24
Medlem
Detta kanske hjälper:
Kontrollpanelen -> Mus -> Gå till fliken Enhetsinställningar -> där bör du kunna välja Synaptics TouchPad(kan heta något annat, men är en vanlig tillverkare) markera denna och klicka på "Inställningar.." -> Och du får upp en ruta där du kan hitta "Tvåfingerszoom" i menyn till vänster.

Antagligen är det något liknande även om du har annan programvara för styrenheten (Jag utgick från W7).
Citera
2011-02-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Detta kanske hjälper:
Kontrollpanelen -> Mus -> Gå till fliken Enhetsinställningar -> där bör du kunna välja Synaptics TouchPad(kan heta något annat, men är en vanlig tillverkare) markera denna och klicka på "Inställningar.." -> Och du får upp en ruta där du kan hitta "Tvåfingerszoom" i menyn till vänster.

Antagligen är det något liknande även om du har annan programvara för styrenheten (Jag utgick från W7).

Låter i teorin som ett väldigt bra förslag! Jag ska kolla när vi är hemma ikväll! Återkommer!
Citera
2011-02-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Detta kanske hjälper:

Stort tack Colamage! Jag kunde nästan använda dina instruktioner rakt av och det var precis den inställningen som vi behövde!

Case closed, lock and archive:-)
Citera
2011-02-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henricus
Stort tack Colamage! Jag kunde nästan använda dina instruktioner rakt av och det var precis den inställningen som vi behövde!

Case closed, lock and archive:-)
Så bra att det löste sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in