2011-01-30, 21:51
Medlem
porris1s avatar
hej r detta vanligt? passerar det??
har gtt nu 1 vecka sen jag kom hem igen till sverige efter en resa och jag mr bokstavligt talat skit..
otroligt deprimerad frn dag till natt.. sover oroligt och knner ett enormt "tryck" p brstet hela tiden.. ngest.. vad fan ska jag gra?
jag reser ofta men det r frsta gngen jag knner mig shr deprimerad.
Citera
2011-01-30, 21:59
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porris1
hej r detta vanligt? passerar det??
har gtt nu 1 vecka sen jag kom hem igen till sverige efter en resa och jag mr bokstavligt talat skit..
otroligt deprimerad frn dag till natt.. sover oroligt och knner ett enormt "tryck" p brstet hela tiden.. ngest.. vad fan ska jag gra?
jag reser ofta men det r frsta gngen jag knner mig shr deprimerad.

Lt oss frst g tillbaka till hur du mdde innan resan, vad du gjorde p resan och vilket av detta du inte gr nu efter resan.
Citera
2011-01-30, 21:59
Medlem
Miiiiias avatar
Jetlag som gtt ver styr?
Citera
2011-01-30, 22:11
Medlem
Man kan knna sig rtt s tom efter stora hndelser.

Kommer ihg hur jag alltid knde mig helt tom inombords efter skolavslutningar. Man skulle inte f trffa folk som man haft roligt med p hela sommaren. Speciellt tom knde jag mig sklart av att g ut grundskolan och sedan gymnasiet.

Sen har man varit p en del trevliga resor och det r alltid trkigt nr en rolig grej kommer till sitt slut.

Just resor brukar brja med att man planerar och frbereder sig. Det r en rolig fas i sig, ibland det roligaste. Sen kommer sjlva resan och man r upptagen med alla nya intryck och upplevelser. Ibland kan man knna en viss likgiltighet/besvikelse att det inte blev som man hoppats. Sen nr man kommer hem igen s tergr man till sitt vanliga liv och den dr formtoppen brjar dala, ibland sjunker den under ens normala niv.

En annan faktor som kan spela in r att man upplevt en massa saker och att man nskar att alla ens kompisar hade varit med. D kan det knnas jobbigt, som om man glider ifrn dem.
Citera
2011-01-30, 22:56
Medlem
vxteffekts avatar
Fragende talare har helt rtt. Det r precis vad som hnder och jag har upplevt det mer eller mindre efter varje resa jag varit p (som varat ett par mnader). Knslan av att det man tervnder till har sttt still och stampat och knns hndelselst fr jag oftast knslan av vilket kan knnas jobbigt eftersom man p resan hela tiden upplever ngot nytt.

En annan sak som kan vara vrt att tnka, speciellt om du varit ngonstans sderut, r vl att det kan vara en stor omstllning att vnja om sig vid de relativt f soltimmarna man fr vilket kan bidra till bl.a nedstmdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in