Hej alla glada.
En liten tanke slog mig...
Saken är den att vi håller på att byta leasingbilar på firman, så jag är nu utan bil i någon månad tills jag får min nya. Skulle dock behöva hyra en bil nu i veckan men jag undrar lite om det kommer att gå.
Jag har inga skulder eller betalningsanmärkningar, men har efter en liten ekonomisk dispyt en utmätning (tillgångsundersökning) via kronofogden, så det finns en registrering om detta långt nere i mitt register.. Hur är det, kommer jag att kunna hyra en bil md en gammal utmätning? Som sagt, inga skulder eller anmärkningar, utan en utmätning som har två år på nacken och jag har inte tagit några lån eller krediter under dessa år, så jag vet inte hur hårt dom går på en utmätning.
Betalningsföreläggande utslag. 0
Restförda skatter/avgifter. 0
Utmätning. Ja
Skuldsanering. Nej
Det är en lång historia... Men lite kort så var jag men om lite dåliga affärer och fick en massa skulder på mitt bord,, så JA, jag hade skulder under en period, men mycket av dom försvann efter en rättegång, och dom skulderna som jag ansågs var skyldig att betala betalades, och anmärkningen jag fick kring allt detta är borta. Det som finns kvar är tillgångsundersökningen, men den försvinner i sommar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!