• 1
  • 2
2011-01-30, 20:37
Medlem
Såg någonstans om något gäng som kallar sig: Omertas Swealand. Någon som hört talas om desssa herrar?

Såg även på "OMERTAS SWELAND" på facebook loggen att någon Conny Andersson blivit utkastad i Bad Standing.
Citera
2011-01-30, 20:48
Medlem
xurras avatar
Vilka gangsters som skriver om sådant på facebook
Citera
2011-01-30, 21:59
Medlem
Bovfinkens avatar
Fredrik Briheim Gideland verkar ju vara någon form av ledare eller iaf administratör av deras facebook-sida.
Jag har svårt för såna "gäng" som är för öppna, t ex annonserar ut bad standings på facebook.. skriver om deras tröjförsäljning till medlemmarna öppet... Som att de vill uppmärksammas.
Sen när man har "top dogz"-komplex och inte verkar veta om man är ett blatte-gäng eller ett mc-gäng är ju också förvirrande.

finns inte bmc mer eller mindre halvrepresenterade i nyköping??
Citera
2011-01-30, 23:19
Medlem
Hahaha, kan inte göra annat än att skratta
Citera
2011-01-31, 00:07
Medlem
flavourkids avatar
Att han just heter "Conny" gör det hela så mycket roligare. Säkert Conny-Leffe, 54år, lastbilschaufför och har en medalj i ölsvepartävling på den lokala puben i utkanten av uppsala där han brukar käka en oxfilé med "bea".

Att man startar en grupp på facebook gör det ännu roligare. "Organiserad brottslighet" är fan nya "Humor".
Citera
2011-01-31, 19:52
Medlem
Vilka jävla klappmongon det finns. Om man nu är så jävla efterbliven att man inte ens märks på stan eller kan sätta upp en hemsida ens utan nödgas att nyttja publika forum för att visa upp sig så ska ska man inte kalla sig gäng.
Citera
2011-01-31, 20:14
Medlem
Traveller2007s avatar
Ett gäng som kallar sig Omertas Swealand med en meddlem som heter Conny = epic fail!
Citera
2011-01-31, 21:43
Medlem
Privatpers0ns avatar
Detta är ju fan mer pinsamt än Top Dogz För er som är nyfikna Facebookprofilen Så man måste leva efter 1%-s regler? Sen gillar jag skarpt deras dyslektiska böjning av Omèrta..
Citera
2011-02-01, 10:57
Medlem
Skulltorchas avatar
"Omertas added TOP DOGZ to their activities. ·Like Unlike · Comment"

"Omertas and Topdogz Sverige are now friends.."

Vet inte om man behöver säga mer..?
Citera
2011-02-01, 11:48
Medlem
När jag läste här i tråden så kom jag på att känner några i Nyköpingstrakten så jag ringde en gammal vän och frågade hur det låg till med "gänget".
Jag kan berätta att det enligt honom bara är en bunt luffare och pundare som slagit sina påsar ihop i tron att dom skulle kunna komma någonvart men fortfarande så har dom bara sin facebooksida och pulvertrynen.

Så att räkna in dom bland etablerade gäng kan man nog lägga ner. Dom kom knappt fram, dom sågs enstaka gång, dom kommer försvinna.
Citera
2011-02-03, 10:32
Medlem
krisus avatar
Kanske är det bara jag...
Jag kanske börjar bli gammal.. Men det är aningen svårt att ta organiserade "kriminella" på allvar om de har en facebooksida..

Men de kanske spelar maffiawars mot andra gäng?
Citera
2011-02-04, 12:13
Medlem
Ha ha ha dom ber ju om ansökningar för nya medlemmar..
Bara skicka in ansökan grabbar..
Lokal har dom ju letat ett tag utan att lyckas tydligen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in