Fredrik Briheim Gideland verkar ju vara någon form av ledare eller iaf administratör av deras facebook-sida.
Jag har svårt för såna "gäng" som är för öppna, t ex annonserar ut bad standings på facebook.. skriver om deras tröjförsäljning till medlemmarna öppet... Som att de vill uppmärksammas.
Sen när man har "top dogz"-komplex och inte verkar veta om man är ett blatte-gäng eller ett mc-gäng är ju också förvirrande.
finns inte bmc mer eller mindre halvrepresenterade i nyköping??
Att han just heter "Conny" gör det hela så mycket roligare. Säkert Conny-Leffe, 54år, lastbilschaufför och har en medalj i ölsvepartävling på den lokala puben i utkanten av uppsala där han brukar käka en oxfilé med "bea".
Att man startar en grupp på facebook gör det ännu roligare. "Organiserad brottslighet" är fan nya "Humor".
Vilka jävla klappmongon det finns. Om man nu är så jävla efterbliven att man inte ens märks på stan eller kan sätta upp en hemsida ens utan nödgas att nyttja publika forum för att visa upp sig så ska ska man inte kalla sig gäng.
Detta är ju fan mer pinsamt än Top Dogz För er som är nyfikna Facebookprofilen Så man måste leva efter 1%-s regler? Sen gillar jag skarpt deras dyslektiska böjning av Omèrta..
När jag läste här i tråden så kom jag på att känner några i Nyköpingstrakten så jag ringde en gammal vän och frågade hur det låg till med "gänget".
Jag kan berätta att det enligt honom bara är en bunt luffare och pundare som slagit sina påsar ihop i tron att dom skulle kunna komma någonvart men fortfarande så har dom bara sin facebooksida och pulvertrynen.
Så att räkna in dom bland etablerade gäng kan man nog lägga ner. Dom kom knappt fram, dom sågs enstaka gång, dom kommer försvinna.
Kanske är det bara jag...
Jag kanske börjar bli gammal.. Men det är aningen svårt att ta organiserade "kriminella" på allvar om de har en facebooksida..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!