• 1
  • 2
2011-01-30, 19:45
Medlem
Var kan man köpa/ beställa en sån i Sverige? Jag finns i Malmö, så ju närmare desto bättre.
Citera
2011-01-30, 20:13
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starguitar
Var kan man köpa/ beställa en sån i Sverige? Jag finns i Malmö, så ju närmare desto bättre.
Jag misstänker att den svenska marknaden är för liten. Priserna är dessutom avsevärt lägre utomlands. Mitt råd är därför att kika på tyska och engelska sajter om du vill spara pengar.

~Paul~
Citera
2011-01-30, 20:43
Medlem
ButterFlys avatar
Vad skilljer en "mattork" mot en frukt och svamptork?
Tex om man skall göra egen Beef Jerky så borde ju en svamp/frukttork fungera? OBH Nordica är ett av dom märken som gör dessa produkter.
Citera
2011-01-30, 20:50
Medlem
ButterFlys avatar
http://www.europlast.se/ klicka på evermat.

Det pratades om denna på utsidan. OBH Nordica tyckte dom torkade för ojämt, och sen att det är klar fördel med en termostat på sin tork och inte luftspjäll som vissa modeller har.
Citera
2011-01-30, 21:18
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Finns på bagarenochkocken, men sen kostar den 4000 kr
Citera
2011-01-30, 21:18
Medlem
Tack för tipset! Lite dyrare än utomlands men man slipper importskatt och dyr frakt etc.
Citera
2011-01-30, 21:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starguitar
Tack för tipset! Lite dyrare än utomlands men man slipper importskatt och dyr frakt etc.
Såvida du inte handlar från länder utanför EU så betalar du varken skatt eller tull. Frakten är oftast billigare än när du handlar från svenska sajter.

~Paul~
Citera
2012-02-21, 22:56
Medlem
Har ni några exempel på någon mattorkare som inte kostar tusenlappar?
Det har skrivits om en OBH nordica torkare som ligger närmare en femhundring. Någon som vet var denna finns att köpa? Hittade inte på deras hemsida.
Citera
2012-02-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Såvida du inte handlar från länder utanför EU så betalar du varken skatt eller tull. Frakten är oftast billigare än när du handlar från svenska sajter.

~Paul~

Har du några tipps på sajter?
Citera
2012-02-22, 08:19
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erex
Tyvärr, jag snackade i generella termer.

~Paul~
Citera
2012-02-22, 08:52
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erex

Kolla amazon.co.uk - sök på "food dehydrator" - finns en hel del att välja på - amazon brukar ha fri frakt till Sverige
Citera
2012-02-24, 08:30
Medlem
Shintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Har ni några exempel på någon mattorkare som inte kostar tusenlappar?
Det har skrivits om en OBH nordica torkare som ligger närmare en femhundring. Någon som vet var denna finns att köpa? Hittade inte på deras hemsida.

Har själv den från OBH Nordica och som någon säger innan torkar den lite ojämnt, så man får ägna lite tid åt att flytta runt. Men mina äppelringar blir riktigt fina i slutändan.

Det tog ett tag innan jag fick tag på den, köpte den för nån 400:- på Coop i höstas, men utöver det har jag inte sett den någonstans, verkar som den kanske har utgått. Hör med någon butik och se om de kanske kan ringa till leverantören och se om det finns några kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in