2011-01-30, 19:29
Medlem
En sak som jag tnkt p angende vrt svenska tv-utbud r att det under de senaste kanske tv ren, kommit en rad nya engelska tv-program. Under 90-talet och brjan av 2000-talet fanns det i alla fall nstan inga program frn The U.K. D var det bara amerikanska och svenska tv-serier som gllde.

Det som skulle vara intressant att veta r, vad beror detta p? Varfr anser svenska tv-kanaler att svenskar nu r mogna att ta till sig brittisk kultur? Tycker ni att det r bra att vi som ett ngorlunda engelsksprkigt folk fr ta del av serier osv. frn england?

Sjlv tycker jag att det r kanon. Synd bara att det inte visas ngra intressanta program. Till exempel Jonathan Ross vore ju inte dumt att kunna se p. Alla dessa "hitta hus p landet-serier" och Gordon Ramsay kan man dock definitivt dra ner p.
Citera
2011-01-30, 19:32
Medlem
Personligen tycker jag det inte finns en enda bra serie frn UK som visas p TV.
De svenska r ocks vldigt trkiga i allmnhet.
Citera
2011-01-30, 19:33
Medlem
miklons avatar
Jag skulle snarare sga att svenska tv-tittare haft ett krleksfrhllande till brittisk tv nstan s lnge det funnits tv i det hr landet. Tnk bara p alla brittiska deckarserier och alla komediserier. Det knns som att en mycket stor del av BBC:s produktion nr hit.

Dremot s ser vi ju mycket sllan tv frn t.ex. Frankrike, Spanien eller Tyskland.
Citera
2011-01-30, 19:41
Medlem
xurras avatar
Det r inte s att du blivit ldre och ser p mer "vuxna" saker nu?
Citera
2011-01-30, 20:08
Medlem
wonderlands avatar
Stmmer inte imo, var flera brittiska program p TV ven frr i tiden, otaliga serier om poliskommissarier, "fint folk", komediserier, kostymdrama, spor och krigsserier. Dock undantaget tv3 och kanal5 som krt mycket amerikanskt.

Sen fr man ju ta i beaktning att p 90-talet fanns det inte alls lika mnga kanaler som det gr nu, tv8 och kanal9 tex har vldigt mycket brittiska serier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in