2011-01-30, 17:51
Medlem
Snöjs avatar
När jag var en liten pojk så brukade jag följa med min far till sitt arbete emellanåt. På hans arbete hade de en gammal Macintosh (ifrån nutid sett, då var den säkert toppmodern - kan ha varit en Classic II eller liknande. Tidpunkt kan ha varit mellan 1992-1997, vet inte exakt), denna dator hade en jävligt fin skärmsläckare som jag brukade sitta och titta på.

Skärmsläckaren i sig var relativt simpel, men ändå lockande på något sätt - det gick inte att sluta titta. Utifrån trådtiteln har ni nog listat ut att denna skärmsläckare handlade om fyrverkeri. Detta fyrverkeri var uppbyggt som så att en liten linje sköt ut i nederkant på skärmen, upp i en båge och ungefär när den skulle till att ramla ner exploderade den i färgade linjer.

Skärmen var i övrigt svart, men där dessa fyrverkeri-linjer hade befunnit sig var det grått. När raketen alltså gjort sitt kunde man se projektilbanan och explosionen som ett avtryck i grått.

Varför berättar jag om en gammal skärmsläckare? Jo, jag har letat och letat efter denna.. men jag kan inte hittat den. Jag vet inte ens vad den heter. Jag bara måste uppgradera min nuvarande mac med denna gud till skärmsläckare. Jag behöver alltså er hjälp!

Det var inte den här skärmsläckaren som heter "Pyro": http://www.youtube.com/watch?v=RIxO7iukW5s
Den såg ungefär ut som denna: http://www.youtube.com/watch?v=f9VnkgrSczo (0:07-0:23), men förstås inte lika "modern" utan väldigt mycket simplare.

Någon som vet?
Citera
2011-01-30, 21:06
Medlem
Nexus-6s avatar
Tror det kan vara After Dark. Minns också den skärmsläckaren. Den har dock inte givit mig samma bestående minne.

Problemet är väl att den inte finns i OSX version!?
Senast redigerad av Nexus-6 2011-01-30 kl. 22:05.
Citera
2011-01-30, 21:48
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Tror det kan vara After Dark. Minns också den skärmsläckaren. Den har dock inte givit mig samma bestående minne.

Länk ??
Senast redigerad av tzj 2011-01-30 kl. 22:35. Anledning: Ändrade citering.
Citera
2011-01-30, 22:07
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Länk ??

Jag har googlat och hittat att det skulle kunna vara After Dark, thats it. Tror du också kan googla på After dark?
Citera
2011-01-31, 17:01
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Jag har googlat och hittat att det skulle kunna vara After Dark, thats it. Tror du också kan googla på After dark?
Har googlat på after dark men hittade inget med fyrverkerier... bara flygande brödrostar
Citera
2011-01-31, 21:24
Medlem
Snöjs avatar
Citat:

Tack så mycket! Det verkar som att det är After Dark, men jag har inte hittat något som fungerar med Snow Leopard.. Jag hittade en något uppdaterad version som heter 'After Dark X', men den fungerar bara på PPC (Mac OS X 10.0 - 10.4 alltså). Damn
Citera
2011-01-31, 21:38
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Tack så mycket! Det verkar som att det är After Dark, men jag har inte hittat något som fungerar med Snow Leopard.. Jag hittade en något uppdaterad version som heter 'After Dark X', men den fungerar bara på PPC (Mac OS X 10.0 - 10.4 alltså). Damn

Misstänkte det...
Citera
2011-01-31, 21:40
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Misstänkte det...
Skickade iväg ett mail till Infinisys (som skapade After Dark X) och frågade om de har några planer på att uppdatera det. Gav en liten hint om att de säkert kan tjäna en hacka genom Mac App Store.. Hoppas de svarar
Citera
2011-01-31, 21:46
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Har googlat på after dark men hittade inget med fyrverkerier... bara flygande brödrostar

Du skojar nu va? Du hittar bara brödrostar och då har du hela sanningen.
Citera
2011-01-31, 21:48
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Skickade iväg ett mail till Infinisys (som skapade After Dark X) och frågade om de har några planer på att uppdatera det. Gav en liten hint om att de säkert kan tjäna en hacka genom Mac App Store.. Hoppas de svarar

Smart drag. Utan att veta något alls om programmering så låter det som en bra och enkel idé.
Citera
2011-01-31, 21:58
Medlem
mefedronkungens avatar
Citat:
Du skojar nu va? Du hittar bara brödrostar och då har du hela sanningen.
men vad heter skärmsläckaren med fyrverkerierna i after dark paketet?
Citera
2011-02-02, 16:16
Medlem
Snöjs avatar
Fick svar idag:
Citat:
Ursprungligen postat av Infinisys
Thank you very much for your email.

Unfortunately there are no plans to update After Dark.

Infinisys Ltd.
Fan också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in