2011-01-30, 16:08
Medlem
Operativsystem: Vista
Service Pack: Ehh sista mjliga antar jag
Antivirus: AnVir
Brandvgg: Ingen
Mrkesdator eller sjlvbyggd: Toshiba satellite l3c0

Problembeskrivning:
Felmeddelande:
Frskt hittills:

Problemen uppstod nr jag synkoniserade min Iphone, laddade ner de nyaste drivrutinerna till telefonen och efter att den var klar som vanligt s kopplade jag ur telefonen. Trots att telefonen var frnkopplad s kom "notisen" om ny maskinvara upp och ljudet spelades upp och det gjorde s med ungf 10 sekunder mellanrum.

Nr det hr hnde frra gngen s krashade datorn efter ytterligare ett tag och med det i frskt minne s gjorde jag en skerhetsbackup p allt viktigt och frskte sen installera om windows.

Frskte att reparera windows, datorn tnker och sger sen att datorn fungerar felfritt. Hmm...Det gr den ju inte tnkte jag. Testade att frska terstlla den frn tidigare sparad terstllningspunkt, blandat resultat. En del tidpunkter funkade inte enligt datorn och en del fungerade. Dvs datorn tnker, startar om och sger att allt fungerar fint men det har inte blivit ngon frndring. :S

Testar en sista gng, d startar den om och i laddningsprocessen hnger den sig. Eller den str bara och tuggar. Lt den st p i skert en timma. Fuck this tnkte jag och startade om den genom att hlla inne powerknappen. Maskinen startar upp och strax innan man ska komma till skrmen dr man vlkomnas till Windows s str den bara och tuggar. Hnder ingenting. Jag startar om igen med powerknappen och nr jag kommer till den frsta laddskrmen s vljer jag att starta i felskertlge. Samma resultat. Den tuggar bara. Alla olika alternativ leder till samma sak.

Fr tag i en terstllningsskiva och testar den.
Nr programmet diagnoserar datorn s pstr den att datorn fungerar perfekt. Eller hur? :P
Frsker samma alternativ hr
-reparera: fungerar inte eftersom den pstr att det inte r ngt fel p datorn.
-terstllningspunkt: fungerar ej
osvosv

Det enda alternativet jag har kvar r att formatera hela C: men eftersom jag bara har en terstllnings cd ingen installations cd s kommer jag vl inte kunna installera Vista igen?

r det ngon som har ngra bra frslag? Jag har ju en legitim Vista nyckel men ingen riktigt installationsskiva. Jag har backups p allt p hddn s jag kan gra i stort sett vad jag vill. :P
Har tyvrr inte mjlighet att ladda hem och brnna ut en installations skiva. :/

Vad har du fr skiva till Windows: terstllningsskiva enbart.
Citera
2011-01-31, 00:12
Medlem
finns antagligen en grn ikon nere dr du ser klockan.
hgerklicka p den och "sker borttagning"

br gra susen
Citera
2011-01-31, 10:33
Medlem
Problemet r bara att jag inte kommer in i Oset. Den stannar ju p laddningsskrmen. :/
Citera
2011-01-31, 11:01
Medlem
Akechetas avatar
Uppenbarligen sitter du vid en dator nu, s tanka ner en "fulkopia" av Vista, brnn ut och stt i skivan din egen burk. Formatera om och installera ver C. Du frlorar frvisso allt du sparat p C, men det r nd det lttaste sttet. I och med att du har en faktisk licens fr Vista, s r fulkopian inte olaglig. Se bara till att du tankar hem rtt version av Vista (home/home premium/whatever), annars kommer inte nyckeln att fungera.

Good luck. :-)
Citera
2011-02-01, 09:16
Medlem
Det har varit min tanke ocks...problemet ligger dock i att jag anvnder min jobbdator just nu och den fr jag inte hlla p med olagligheter p. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in