Efter att ha satt i diskarna, kopplat in i datorn och formaterat genom diskhanteraren får jag bara upp en disk som visar 1.8 tb alltså bara en av hårddiskarna...
Vad tror ni är felet? fel på kabinetten, fel på en av diskarna eller har jag gjort fel vid formateringen?
Har testat både e-sata och usb vilket inte gjort någon skillnad.
Har även testat att plocka ut ena hdd för att försöka ta reda på om någon av dem är paj och isof vilken men med bara en hdd i så ville kabinetten inte fungera...
Låter riktigt skumt. I JBOD-läge klarar den enligt spec bara en disk via E-SATA men bägge via USB. Däremot ska den så klart funka med bara en disk oavsett, så länge den inte står i RAID-läge.
Kom på att jag antagligen glömt flytta från raid läge när jag testade diskarna en och en.
Nu har jag dock testat i jbod läge och då fungerar båda diskarna och har även testat så att diskarna fungerade i båda Hddplatserna...
Alltså fungerar båda diskarna och båda sata-ingångarna...
Behöver man göra på något annat formaterings sätt en vanligt när man har 2 diskar i ett kabinett?
alltså ska jag göra på något anorlunda sätt med formateringen än som jag gjort med en disk i?
Kan det ha med att volymen i diskarna att göra? alltså att det blir för mycket eller så...
Senast redigerad av pixt 2011-01-30 kl. 15:52.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!