2011-02-08, 16:41
Medlem
Det skulle vara kul om skeptikerna kunde ge ett bra argument till att det finns andar. Nyfiken hur det skulle låta. Alltså ge ett argument rakt emot sin egen tro. Kan ni inte försöka med det, så får jag höra hur de argumenten skulle låta.

Då kan jag komma med ett argument emot min tro.
Citera
2011-02-08, 17:00
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Det skulle vara kul om skeptikerna kunde ge ett bra argument till att det finns andar. Nyfiken hur det skulle låta. Alltså ge ett argument rakt emot sin egen tro. Kan ni inte försöka med det, så får jag höra hur de argumenten skulle låta.

Det enda egentliga argumentet jag hör förutom då direkta berättelser som inte direkt går att verifiera, är väl att det är såpass många som faktiskt tror på det här. Kan flera miljoner flugor ha fel? Är bajs gott?

Skämt åsido. Det är nog mycket därför jag trots allt håller till här och är nyfiken. Jag antar och hoppas att det inte är allt för många här bara för att retas och sprida osämja. Hade jag inte haft ett hopp om att det en dag skulle bli bevisat (antingen att det finns, eller att allt är hjärnspöken), eller att jag själv skulle bli övertygad, vilket som nu kan komma först, så hade jag definitivt inte suttit och läst alla dessa trådar.
Citera
2011-02-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Du tramsar på som vanligt utan substans...om du skulle någon gång försöka ställa dig neutral och objektiv innan du svarar på ett inlägg som handlande om paranormala fenomen.

Nej jag hålller inte med dig, vanligtvis så brukar jag göra ganska så seriösa inlägg och försöker att göra det genomtänkt. Det är endast och enbart bara mot dig som jag fjantar mig. Detta av den självklara anledning att det är det enda du förtjänar. Ingenting annat. Som jag sagt innan; Du kan inte tas på allvar så du förtjänar och får bara en enda slags behandling av mig. Skitpotta!
Citera
2011-02-15, 07:58
Medlem
dgnrrds avatar
Citat:

Det är ju det, en skeptiker tror inte. Du kan inte argumentera för en tro när du inte tror. Det är ju det som är poängen med vår skeptisism.

Skulle ni kunna bevisa det hållbart i någon form ALLS så hade det varit annorlunda. Något endaste litet oförklarat som var testat och vetenskapsmän stod helt utan någon som helst tes om det. Men det går inte att argumentera för detta om man inte är övertygad att man ser saker, knappt då är alla helt hundra på att det inte är hjärnspöken.

Det finns inget som tyder på att det existerar förutom i era huvuden, vilket gör att argumentera för det skulle bli som att argumentera de bra sidorna med att höra röster och hallucinera. Det finns inga bra sidor med det, det är inte verklighetsförankrat.
Citera
2011-02-19, 18:31
Medlem
Citat:

Ja där har vi det (Då kan jag komma med ett argument emot min tro) det är en tro, du kan inte prata med andar du bara tror du kan.
Citera
2011-02-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Ja där har vi det (Då kan jag komma med ett argument emot min tro) det är en tro, du kan inte prata med andar du bara tror du kan.

Läs en gång till och gör om.....och gör rätt. Jag hade en tanke med det, men det förstod nog inte du.
Citera
2011-02-19, 20:58
Bannlyst
Vilken jävla skittråd!
1) Bevisa att kentaurer inte finns.
2) Bevisa att negrer inte finns.
Citera
2011-02-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Vilken jävla skittråd!
1) Bevisa att kentaurer inte finns.
2) Bevisa att negrer inte finns.
TS har lämnat forumet på grund av sådana som dig, men hoppas h*n kommer tillbaka.
Citera
2011-02-19, 23:24
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
TS har lämnat forumet på grund av sådana som dig, men hoppas h*n kommer tillbaka.

Hur vet du det?
Oh sorry, så klart vet du. En ande berättade det för dig?
Citera
2011-02-21, 09:59
Medlem
dgnrrds avatar
Citat:

TS blev bannad, det har inte lämnats något alls. Som du ser så är nicket avstängt. Antagligen pga mitt avslöjande av dubbla användare diskuterande i samma tråd mot mig. Men visst, kan ju ha förekommit något annat regelbrott med. Men det ökade ju inte direkt trovärdigheten på användaren.
Citera
2011-02-21, 10:44
Medlem
Mummies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd
TS blev bannad, det har inte lämnats något alls. Som du ser så är nicket avstängt. Antagligen pga mitt avslöjande av dubbla användare diskuterande i samma tråd mot mig. Men visst, kan ju ha förekommit något annat regelbrott med. Men det ökade ju inte direkt trovärdigheten på användaren.

H*n ville lämna forumet pga alla dåliga energier.
Citera
2011-02-21, 11:06
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd

Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
H*n ville lämna forumet pga alla dåliga energier.

Så, vad gäller? Någon som vet sanningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in