Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2004-08-19, 18:14
  #25
Medlem
nyblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Som de flesta andra sa så är det ju många faktorer som inverkar... Men är karln stor och alkoholtolerant borde han inte bli särskilt berusad om man dricker en 24 1/3l lättöl från eftermiddag till natt...

Men asså seriöst, finns det någon människa på hela dena planeten som sätter sig och häller i sig en back lättöl?

Folköl kan jag köpa, både att folk gör det och att de gör det utan att bli något vidare fulla.
Citera
2004-08-19, 18:37
  #26
Medlem
Goblins avatar
Men allvarligt, om man påstår att man kan dra en hel back öl så är det väl självklart att det är starkisar som avses, möjligtvis mellanöl. Alla borde väl kunna dra en back folkbärton på en rimlig tid?
Citera
2004-08-20, 03:00
  #27
Medlem
kaytees avatar
Jag har två kompisar som knäckte 33 0,5l burkar folköl, visserligen utspritt över typ 20 timmar, men ändå.
Mitt eget ynkliga rekord ligger på 17 burkar.
Citera
2004-08-20, 13:53
  #28
Medlem
Att knäcka en platta på en dag är ju inte så där jätteomöjligt, men jag skulle ju inte påstå att man är nykter efter att ha gjort det. 12 liter bira på en dag är mycket vätska, men man pissar ju ut det efterhand. Om det bersen är spridd över lite tid fixar det sig, typ festivaldrickande eller bara en vanlig parkbänkssittning med metspöt i handen.


Någon som har koll på hur det egentligen ligger till med tålighet och kroppskonstitution?


Jag är runt 1.92 lång väger omkring 100-105 kilo beroende på dagsformen. I yngre dar var det väl mer muskler än idag men ungefär samma vikt. Tycker att jag har sämre tålighet idag än i 20-års åldern. I och för sig så dricker man inte lika ofta och mycket numera, men ändå...
Citera
2004-08-20, 14:28
  #29
Medlem
hubbes avatar
du har din funderat på att köpa en karta öl och sen så sitter du brevid han och ser hur full han blir?
Citera
2004-08-20, 15:22
  #30
Banned
schakis avatar
Citat:
12 liter öl! jag blir full på 6 st 5.2% och jag väger 85 kg

Tro inte på allt du hör. Folk ljuger så dem tror sig själva...
Citera
2005-03-12, 23:41
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schaki
Tro inte på allt du hör. Folk ljuger så dem tror sig själva...


Va e de för djävla snack du ligger inne med? En fullvuxen karl på över hundra kilo och en öl i timmen under ett dygn? Klart som fan att det går så länge det är normal starköl och inte nått allt för starkt. Det är ju trots allt 24 timmar vi snackar om här....
Citera
2005-03-13, 00:30
  #32
Avstängd
radikal08s avatar
Om personen i fråga, är ganska stor, och har flera (över 8 timmar) på sig att dricka, och ölen inte är allt för stark, och det inte är 33 cl,, och han har kokain eller amfetamin (som gör att man INTE känner av alkoholen), och går på toan fleeeeeeeeeeeeeera gånger.... så kanske det går....


Jag tror mer på att han kanske klarar det om det är 33 cl burkar.....

Om det är 50, så krävs det jag precis sa ovanför, annars vägrar jag tro på det....
Citera
2005-04-06, 18:35
  #33
Medlem
Chevypowers avatar
Klart att det går, absolut om det är 33or.
Han bör ju kommit upp i någon promillehalt och således blivit berusad i någon grad.
Om han sedan känner sig full eller inte är en annan sak.
Han kan ju, om han har tagit tex affe ge sken av att vara och känna sig nykter.
Citera
2005-04-06, 20:48
  #34
Medlem
Spikeys avatar
Det går bra att dra 24 st mellisar på en kväll/natt (typ kl. 17-05).
Däremot blir man berusad, kanske inte plakat, men ändå. (är 178cm / 76 kg)
Din flickväns polare är antingen en bjässe, eller så har han "vart med och supit förut"
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback