• 1
  • 2
2011-01-30, 01:00
Medlem
NeutronStars avatar
Jag gillar mina föräldrar och hälsar ofta på dem. Nu börjar jag märka att min kära mor börjar bli gammal. Hon hör lite sämre, blandar ihop saker och orkar inte riktigt hänga med. Det gör ont att se detta. I min världsbild är min mamma alltid en energirik inspirationskälla och förebild, därför är det jobbigt att se henne åldras och tappa orken. Det är också en påminnelse att jag själv blir äldre och att allting är förgängligt.

Hur känner ni inför era föräldrars åldrande?
Senast redigerad av NeutronStar 2011-01-30 kl. 01:14.
Citera
2011-01-30, 01:04
Bannlyst
Hur gammal är mamma?

Känner igen problematiken, samma sak hände mina mor och farföräldrar...
Fundera ut om du på något vis kan främja hennes hälsa och minne.
Citera
2011-01-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Jag gillar mina föräldrar och hälsar ofta på dem. Nu börjar jag märka att min kära mor börjar bli gammal. Hon hör lite sämre, blandar ihop saker och orkar inte riktigt hänga med. Det gör ont att se detta. I min värdsbild är min mamma alltid en energirik inspirationskälla och förebild, därför är det jobbigt att se henne åldras och tappa orken. Det är också en påminnelse att jag själv blir äldre och att allting är förgängligt.

Det gör jävligt ont, speciellt vid tanken om att jag en dag kommer stå där på hennes begravning.
Varje gång jag tänker på det hoppas jag att jag passerar före så jag slipper det.

/nig
Citera
2011-01-30, 01:08
Medlem
Jag besöker dem inte så slipper jag se skiten..nej, men det är jäkligt tråkigt när man noterar att allt går åt fel håll och alla begränsningar som dyker upp. Det känns i a f skönt att det inte tycks bekomma dem särskilt mycket. Jag tror att deras sinne åldrats i samma takt som kroppen.
Citera
2011-01-30, 01:14
Medlem
Efterblivions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nig
Det gör jävligt ont, speciellt vid tanken om att jag en dag kommer stå där på hennes begravning.
Varje gång jag tänker på det hoppas jag att jag passerar före så jag slipper det.

/nig

Känner också lite så, orkar inte begrava en till förälder.
Citera
2011-01-30, 01:15
Bannlyst
Ser det som något naturligt. Blommor föds och blommor dör
Citera
2011-01-30, 01:18
Medlem
dirnas avatar
Åldrandet gör inte så farligt mycket, förutom att det irriterar mig till sjukt mycket när hon är så virrig.

Men tanken att min mor kommer dö inom 30 år... jag kommer inte överleva det... det är det värsta som kan hända men oundvikligt
Citera
2011-01-30, 01:49
Bannlyst
Min far har varit en djävul mot mig, så jag kommer inte sakna honom.
Min mor har jag aldrig haft någon djup kontakt med. Jag har aldrig förstått varför.
Hon ville inte gå i borgen för mig när jag ville köpa lägenhet, trots att de är miljonärer.
Det var det sista kvittot. Jag undrar hur jag kommer att känna när de är borta?
Tomt antagligen. Men deras pengar behöver jag inte.
Citera
2011-01-30, 01:52
Medlem
SemperInAngarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Åldrandet gör inte så farligt mycket, förutom att det irriterar mig till sjukt mycket när hon är så virrig.

Men tanken att min mor kommer dö inom 30 år... jag kommer inte överleva det... det är det värsta som kan hända men oundvikligt

Death leaves a heartache no one can heal, love leaves a memory no one can steal.

Jag fruktar även jag mina föräldrars framtida bortgång, det kommer förstöra mig.. Men det är en naturlig del av livet och jag tror inte att dom vill se mig död desförinnan eller tack vare dom, det var nog inte därför dom beslutade sig att skaffa mig
Citera
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Jag besöker dem inte så slipper jag se skiten..nej, men det är jäkligt tråkigt när man noterar att allt går åt fel håll och alla begränsningar som dyker upp. Det känns i a f skönt att det inte tycks bekomma dem särskilt mycket. Jag tror att deras sinne åldrats i samma takt som kroppen.

Visst, men det känns alltid trist när ens egen mor börjar "fälla sina löv". Det är naturligt, men min mamma var alltid en stor förebild för mig, och därför känns hennes förfall svårt för mig
Citera
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Jag gillar mina föräldrar och hälsar ofta på dem. Nu börjar jag märka att min kära mor börjar bli gammal. Hon hör lite sämre, blandar ihop saker och orkar inte riktigt hänga med. Det gör ont att se detta. I min världsbild är min mamma alltid en energirik inspirationskälla och förebild, därför är det jobbigt att se henne åldras och tappa orken. Det är också en påminnelse att jag själv blir äldre och att allting är förgängligt.

Att hon kommer vara Olivia Soprano om några år, önskar jag hade lite "soldater" .
Citera
2011-01-30, 01:53
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCheapo
Min far har varit en djävul mot mig, så jag kommer inte sakna honom.
Min mor har jag aldrig haft någon djup kontakt med. Jag har aldrig förstått varför.
Hon ville inte gå i borgen för mig när jag ville köpa lägenhet, trots att de är miljonärer.

Det var det sista kvittot. Jag undrar hur jag kommer att känna när de är borta?
Tomt antagligen. Men deras pengar behöver jag inte.
Jo jag tackar jag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in