• 1
  • 2
2011-01-29, 23:36
Medlem
Nån som har hört talas om det?
Det har dragits pengar från min mans konto. Det började den 28 december, då drogs det ca: 630:- 2 gånger. Efter det så har det dragits 2 eller 3 gånger (runt 200/gång) och sista gången var den 17 Januari. Håller på och spärrar kort för fullt nu. Ni kanske tycker att det är konstigt att det upptäcks först nu, men min man har haft fel på datorn och har inte kunnat logga in.
Kan tillägga att vi åkte på en kryssning med birka samma dag som det började. Kan det vara så att vi handlade av en oärlig bartender?
Citera
2011-01-29, 23:46
Medlem
Kerberos76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedemora
Nån som har hört talas om det?
Det har dragits pengar från min mans konto. Det började den 28 december, då drogs det ca: 630:- 2 gånger. Efter det så har det dragits 2 eller 3 gånger (runt 200/gång) och sista gången var den 17 Januari. Håller på och spärrar kort för fullt nu. Ni kanske tycker att det är konstigt att det upptäcks först nu, men min man har haft fel på datorn och har inte kunnat logga in.
Kan tillägga att vi åkte på en kryssning med birka samma dag som det började. Kan det vara så att vi handlade av en oärlig bartender?

Hej. Det här företaget har dragit pengar från mig med. Det började efter att jag varit på bordell i Kiel. Såklart bara tittat... inget mer, Men när jag kollade upp det handlade det om nått med tvåan. Lurendrejare!

Citera
2011-01-29, 23:50
Medlem
Kerberos76s avatar
Jag vet ju inte om du bara driver med oss...

Men om inte: Det är troligen gubbens konto på livejasmin som kostar lite i månaden. Tjejer som klär av sig nakna. Ingen hårdporr. Inget att skiljas för... men kanske en vänlig tillsägelse att det finns gratis naket på närmare håll?

http://www.complaintsboard.com/compl...om-c87981.html

Scrolla ner lite på den här sidan så ser du vad det handlar om
Citera
2011-01-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerberos76
Hej. Det här företaget har dragit pengar från mig med. Det började efter att jag varit på bordell i Kiel. Såklart bara tittat... inget mer, Men när jag kollade upp det handlade det om nått med tvåan. Lurendrejare!

Min man har inte varit på bordell iaf
Lustigt att det började på kryssningen
Citera
2011-01-29, 23:58
Medlem
Citat:
Jag vet ju inte om du bara driver med oss...

Men om inte: Det är troligen gubbens konto på livejasmin som kostar lite i månaden. Tjejer som klär av sig nakna. Ingen hårdporr. Inget att skiljas för... men kanske en vänlig tillsägelse att det finns gratis naket på närmare håll?

http://www.complaintsboard.com/compl...om-c87981.html

Scrolla ner lite på den här sidan så ser du vad det handlar om

Kollade in den sidan förut när vi började fundera på var det var.
Min gubbe har inte vart inne på livejasmin, det kan jag säga med säkerhet. Visst han porrsurfar, men inget han betalar för. Poker däremot lägger han pengar på. Hur säkert är det att betala med kort på svenska spel och pokerstar? Jag tror att det är nån som tagit kortuppgifterna när vi kryssade den 28 december.
Och jag är inget troll om ni tror det!
Citera
2011-01-30, 00:00
Medlem
Kerberos76s avatar
Min gissning är att det här började INNAN kryssningen. Oftast dras ju pengar några dagar efteråt.

Här kommer ett långt citat från en drabbad...

Citera
2011-01-30, 00:02
Medlem
Kerberos76s avatar
Citat:
Kollade in den sidan förut när vi började fundera på var det var.
Min gubbe har inte vart inne på livejasmin, det kan jag säga med säkerhet. Visst han porrsurfar, men inget han betalar för. Poker däremot lägger han pengar på. Hur säkert är det att betala med kort på svenska spel och pokerstar? Jag tror att det är nån som tagit kortuppgifterna när vi kryssade den 28 december.
Och jag är inget troll om ni tror det!

Du vet såklart bäst, men jag tror INTE att det har med pokern att göra. Där gör man faktiska inbetalningar medans snusksidorna drar en månadskostnad som någon slags medlemasvgift. Verkar ju vara så det går till i den äkta mannens fall? Mycket lustigt att så många tjänar pengar på det där när man så enkelt får fri tillgång till gratissnusk på nätet!
Citera
2011-01-30, 00:04
Medlem
Citat:
Min gissning är att det här började INNAN kryssningen. Oftast dras ju pengar några dagar efteråt.

Här kommer ett långt citat från en drabbad...

Då borde det ha börjat komma för 1 år sen eller nåt......och vi har gått tillbaka och kollat. Nu såg han att han hade fått ett kontoutdrag för utlandsköp. 2 st på 69,99, 2 st på 15, 1 på 29,99. Det är draget i portugal. Ringer och spärrar kortet nu, sen hoppas vi att vi får tillbaka pengarna från banken. Det var va de sa iaf.
Citera
2011-01-30, 00:09
Medlem
Citat:
Du vet såklart bäst, men jag tror INTE att det har med pokern att göra. Där gör man faktiska inbetalningar medans snusksidorna drar en månadskostnad som någon slags medlemasvgift. Verkar ju vara så det går till i den äkta mannens fall? Mycket lustigt att så många tjänar pengar på det där när man så enkelt får fri tillgång till gratissnusk på nätet!

På pokern så betalar han oftast med kort och på utdragen står det då tex svenskaspel. Här ser det ut på samma sätt. Men varför dra samma summa 2 gånger samma dag? Den 28 drog de nästan 1400:-
Sen drog de den 1 Januari och senast den 16+17.
Citera
2011-01-30, 00:10
Medlem
Kerberos76s avatar
Om det är som du skriver (och det är det såklart) handlar det nog om klassisk kortscam. Några av de som skrivit om sidan på nätet har fått tillbaka sina pengar efter att ha kontaktat bolaget. Lycka till med det

mvh
Citera
2011-01-30, 00:14
Medlem
Citat:
Om det är som du skriver (och det är det såklart) handlar det nog om klassisk kortscam. Några av de som skrivit om sidan på nätet har fått tillbaka sina pengar efter att ha kontaktat bolaget. Lycka till med det

mvh

Nån har fått tag på kortuppgifterna. Kan ju vara så att "bartendern" gillar livejasmin.
Kollade mitt konto oxå, men där var det lugnt tack o lov. Konstigt att inte banken reagerat. Vet att jag handlade med mitt kort på sj för ca 2 år sedan, då fick jag ett brev hem från banken om att mitt kort hamnat i orätta händer. När och hur märker de sånt?
Citera
2011-01-30, 11:42
Medlem
perfas avatar
Citat:
Nån har fått tag på kortuppgifterna. Kan ju vara så att "bartendern" gillar livejasmin.
Kollade mitt konto oxå, men där var det lugnt tack o lov. Konstigt att inte banken reagerat. Vet att jag handlade med mitt kort på sj för ca 2 år sedan, då fick jag ett brev hem från banken om att mitt kort hamnat i orätta händer. När och hur märker de sånt?

Banken skall alltså gå igenom miljoner kontotransaktioner och rapportera varenda en som möjlig scam för att något företag har dragit pengar från ett konto?

Är nog vettigare att man inte använder sitt kontokort på porrsidor och ryska hackersidor...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in