2011-01-29, 22:23
Medlem
hej alla!

bytte just upp min dator och bytte dessutom OS från XP till Vista. på mitt XP kunde jag spela in ljud från både högtalare och mikrofon samtidigt men nu fungerar det inte för mig t.e.x när jag spelar ett spel över nätet och vill spela in både ljud från spelet och när jag pratar i mic med mina vänner över Ventrilo i spelet som t.ex. Jag har fått det att fungera att spela in med mikrofon och med högtalare men inte samtidigt. Har provat att mixtra med stereo mixen som rekommenderats på andra forumsidor men då har bara det ena fungerat, alltså ljud från högtalarna eller micen när man spelar in , men inte båda samtidigt.

jag har ett ljudkort som är ett Realtek msi870A-G54 som är inbyggt i moderbordet och hade ett äldre dyrare sortens soundblaster kort. Det jag då undrar är varför det inte fungerar? är det bara en inställningsfråga i mitt Vista eller har jag helt enkelt ett för dåligt ljudkort för att kunna hantera spela in från båda?

tack så hemskt mycket för all hjälp jag kan få, då jag vill lösa det för detta är irriterande
Citera
2011-01-29, 22:39
Bannlyst
Googla på "What u hear" brukar finnas till SB kort.
Citera
2011-01-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MELLONPICKER
Googla på "What u hear" brukar finnas till SB kort.

har ej kvar SB kortet tyvärr , och det som är på moderkortet är ej SB
Citera
2011-01-29, 23:25
Bannlyst
Och tyvärr så var det (tror jag) bara SB som var vakna och la till den möjligheten i mixern.
Men är det en bärbar dator du har? Annars kan du ju köpa ett SB Live eller liknande billigt och sätta in det med i datorn (har gjort det tidigare för att slippa fördröjning när jag mixar).
Sen väljer du bara vilken utenhet du vill använda för ljudet och som bonus med SB kortet får du en möjlighet att använda just "what u hear".
Citera
2011-01-30, 00:22
Medlem
Jag köpte till ett extra program med Stereo mix, vilket är likadant som "What you hear", men köpa är nog den bästa lösningen. Det jag även kunde köra med i Windows 7 för att kombinera både musik och mikrofon var att den lyssnar på enheten mikrofon, minns inte hur de är med Vista om det kan vara någon lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in