2011-01-29, 20:30
Medlem
Simasps avatar
Jag undrar såhär, jag har en hdmi-datorskärm och hdmi-sladd från skärmen till datorn, men blir det hdmi fast än jag inte sätter sladden från skärmen i hdmi-uttaget ? Just nu har jag ju skärmsladden i dedär andra standardskärmuttaget. Men har jag fortfarande hdmi om jag har hdmi-skärm och hdmi-sladd fast sätter hdmi-sladden i en liten omvandlare till standarduttaget ? Jag har gjort så pga att jag trodde att man bara kan använda Physx i standarduttaget. Men då är det så att kan man använda Physx i spel om man har skärmsladden i hdmi-uttaget också ? För jag har hdmi-uttag på datorn men bara gjort såhär för jag är osäker på om man bara kan använda Physx när man har skärmsladden i standarduttaget. Lite krångligt. Men det är alltså 2 frågor.
Citera
2011-01-29, 21:36
Medlem
Sombreromannens avatar
antar att standardkontakten är en DVI kontakt. Du kommer inte att ha en märkbar kvalitetsförsämring jämfört med att du skulle kört hdmi - hdmi istället för hdmi - dvi
Citera
2011-01-29, 21:40
Medlem
Mr.Sixxs avatar
HDMI är ingenting en skärm lr tv lr dylikt kan ha.
HDMI betyder att en tv lr vad som helst har möjlighet att skicka ut eller ta emot en digital bild och ljud signal genom den utgången/ingången.

Och NEJ du "har inte HDMI när du använder en omvandlare".

Omvandlaren omvandlar ju signalen som du skickar från din dator till vanlig standard signal.
Alltså du skickar ut en digital bild signal till skärmen och omvandlaren gör om signalen till en analog bild signal.
Det är det den är till för.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med den andra frågan.
Citera
2011-01-29, 22:07
Medlem
Simasps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sombreromannen
antar att standardkontakten är en DVI kontakt. Du kommer inte att ha en märkbar kvalitetsförsämring jämfört med att du skulle kört hdmi - hdmi istället för hdmi - dvi

Okok får hoppas på det då
Citera
2011-01-29, 22:09
Medlem
Simasps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sixx
HDMI är ingenting en skärm lr tv lr dylikt kan ha.
HDMI betyder att en tv lr vad som helst har möjlighet att skicka ut eller ta emot en digital bild och ljud signal genom den utgången/ingången.

Och NEJ du "har inte HDMI när du använder en omvandlare".

Omvandlaren omvandlar ju signalen som du skickar från din dator till vanlig standard signal.
Alltså du skickar ut en digital bild signal till skärmen och omvandlaren gör om signalen till en analog bild signal.
Det är det den är till för.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med den andra frågan.

Jaha nu är det olika svar här, men aja får koppla om till HDMIuttaget så enkelt äre ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in