2011-01-29, 20:20
Medlem
rhns avatar
Har ni tips på LCHF-kost, måltider och mellanmål. Alltså bara tips och recept och ingen pajkastning om LCHF skulle vara bra eller dåligt...
Citera
2011-01-29, 20:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhn
Har ni tips på LCHF-kost, måltider och mellanmål. Alltså bara tips och recept och ingen pajkastning om LCHF skulle vara bra eller dåligt...
Jag skulle nog mer klaga på originaliteten på trådstarten i stället.
Citera
2011-01-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag skulle nog mer klaga på originaliteten på trådstarten i stället.

+1

http://www.lchfrecept.com/

Svårare än så var inte det.
Citera
2011-01-29, 20:57
Medlem
Måltiderna äter jag som vanliga måltider men byter ut pasta/ris/potatis mot smör eller äter mer sås. (om det är rätt typ av sås)

Mellanmål äter jag sällan, men det brukar bli ägg eller makrill. Om man vill äta mjölkprodukter i större utsträckning ökar alternativen. Typ kesella, creamfraiche med saker i osv.
Citera
2011-01-29, 21:25
Medlem
Maardhufvuds avatar
Citat:

Internet är redan fylld av div. LCHF-sidor/forum/communities etc.
Dessa räcker nog mer än väl.
Citera
2011-01-29, 22:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modvec
+1

http://www.lchfrecept.com/

Svårare än så var inte det.
Tänkte mer att den inte var så originell här.
Men den är ju såklart bra som du länka till.

Här har vi en som har en del tips.
https://www.flashback.org/t905485
Citera
2011-02-09, 16:06
Medlem
Citat:

Har egentligen ingen koll på LCHF.
Men jag brukar köra turkisk yoghurt 3.5% med aprikoser och sedan hälla på kokosflingor.
Är det enligt LCHF så är det ett jättegott mellanmål.
Och du kanske till och med kan gå loss på den med 10% fett.. =)
Citera
2011-02-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyfuck
Har egentligen ingen koll på LCHF.
Men jag brukar köra turkisk yoghurt 3.5% med aprikoser och sedan hälla på kokosflingor.
Är det enligt LCHF så är det ett jättegott mellanmål.
Och du kanske till och med kan gå loss på den med 10% fett.. =)

Nej, koll verkar du inte ha. Aprikoser innehåller massor med kolhydrater i form av socker och det ska man undvika när man käkar enligt LCHF. Yogurten är därtill för mager. Den med 10 % fett, som du nämner, funkar bättre. Byter man dessutom ut aprikoserna mot till hallon blir det än mer LCHF-vänligt, eftersom hallon har relativt låg kolhydratsmängd.
Citera
2011-02-10, 14:11
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paerlhalsband
Nej, koll verkar du inte ha. Aprikoser innehåller massor med kolhydrater i form av socker och det ska man undvika när man käkar enligt LCHF. Yogurten är därtill för mager. Den med 10 % fett, som du nämner, funkar bättre. Byter man dessutom ut aprikoserna mot till hallon blir det än mer LCHF-vänligt, eftersom hallon har relativt låg kolhydratsmängd.

Jag körde 3 (rågade) msk 10% yoghurt blandad med 2 (rågade) msk 34% creme fraiche och sen lite värmda hallon iblandade. Det står man sig bra på. På sidan av blev det typ kokt ägg, evt. med majonnäs på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in