Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Det var fint att du tog dig tid att svara, men vad grundar du dina fakta på? Har du själv använt Aloe Vera som du vet är äkta och sett att det inte fungerat, vill säga hållit din hy ung?
Det jag skulle vilja veta är hur någon som använt äkta aloe under en lång tid upplever effekt av växten. Hör gärna av dig
Vad är äkta aloe vera? All aloe vera är likadan, Aloe Vera barbadensis. Dock är den flytande i naturlig form så i alla krämer/geler så blandar man ut den med en del förtjockare (typ carbomer) för att få en bättre konsistens.
Aloe Vera har ingen särskild effekt på hudens åldrande, tro mig. Jag kan det här.
Dock är Aloe Vera en utmärkt fuktgel som kommer ge huden ett "fräscht" utseende om du kombinerar den med annan bra hudvård. På så sätt kan den få huden att se yngre ut, men Aloe Vera stoppar inte åldrandet. Vill du göra det ska du kolla på solskydd (med UVA skydd), exafoilering (helst kemisk, AHA eller BHA syror), antioxidanter och cellkommunicerar (exempelvis Retinol, Niacinamide mfl).