För det första är inte 185 cm en så extrem längd, att jag tycker att du ska börja fundera på extrema åtgärder som operation alls. För det andra så är du ung. Detta är något som ändras när man blir äldre - ja, jag vet att du inte tror på det nu! Man inser att alla är olika, att vi är som vi är, att det egentligen inte finns något som är bättre eller sämre. Utan vi är bara... olika.
Min man var för övrigt tre cm kortare än jag, och det var aldrig något problem för varken honom eller mig. Jag försökte aldrig kura ihop mig för att bli kortare än han, tvärtom så hade jag klackar när jag kände för det. Om en man skulle ha problem med att jag var längre, skulle jag tänka att det satt i hans huvud. Och så ska du också tänka!
Om någon säger något elakt eller oförskämt, så sitter felet ALLTID hos den personen, och inte hos dig. Personen är sjuk på något sätt, har problem med sig själv, och tar ut det på dig för att du verkar osäker och inte kan försvara dig. Det har inte med din längd att göra, utan om du varit kortare så skulle personen ha hittat något annat hos dig att hacka på. Du behöver tuffa till dig och lära dig säga ifrån! (Ja, jag vet att det är svårt om man inte fått stöd och pepp till detta som barn.)
Titta här förresten, ett par som var stilikoner för hela världen i ett par decennier:
https://1951club.files.wordpress.com...n03-229333.jpg