2018-12-27, 08:07
Medlem
Merwinnas avatar
För det första är inte 185 cm en så extrem längd, att jag tycker att du ska börja fundera på extrema åtgärder som operation alls. För det andra så är du ung. Detta är något som ändras när man blir äldre - ja, jag vet att du inte tror på det nu! Man inser att alla är olika, att vi är som vi är, att det egentligen inte finns något som är bättre eller sämre. Utan vi är bara... olika.

Min man var för övrigt tre cm kortare än jag, och det var aldrig något problem för varken honom eller mig. Jag försökte aldrig kura ihop mig för att bli kortare än han, tvärtom så hade jag klackar när jag kände för det. Om en man skulle ha problem med att jag var längre, skulle jag tänka att det satt i hans huvud. Och så ska du också tänka!

Om någon säger något elakt eller oförskämt, så sitter felet ALLTID hos den personen, och inte hos dig. Personen är sjuk på något sätt, har problem med sig själv, och tar ut det på dig för att du verkar osäker och inte kan försvara dig. Det har inte med din längd att göra, utan om du varit kortare så skulle personen ha hittat något annat hos dig att hacka på. Du behöver tuffa till dig och lära dig säga ifrån! (Ja, jag vet att det är svårt om man inte fått stöd och pepp till detta som barn.)

Titta här förresten, ett par som var stilikoner för hela världen i ett par decennier:

https://1951club.files.wordpress.com...n03-229333.jpg
Citera
2018-12-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBSJ
Jag är en tjej som är 20 år och är 185 cm lång. Jag mår fördjävla dåligt av det. Jag känner mig som en utomjording jämfört med mina vänner som allihopa är runt 165-170 cm långa. Jag känner mig som världens längsta tjej. Enligt mig medför det bara massa nackdelar med att vara lång som tjej.

Varje gång jag går ut på nattklubbar ska alltid folk kommentera min längd. "Vad lång du är","Du är den längsta tjejen jag någonsin sett", "Vad skönt att träffa någon som är längre än en själv", osv. Det gör mig så otroligt ledsen i och med att längd är ett så känsligt ämne för mig.

Jag har också märkt att vissa killar ser detta som ett stort problem. En kille som jag dejtade några månader kommenterade min längd jämt och ständigt, och han var trots allt 190 cm lång.

Jag skulle göra vad som helst för att vara 1.75. Det är min drömlängd. Har kollat en del på operationer, men inte hittat så mycket. Dom gör det inte i Sverige i alla fall.

Jag tänker på detta varje dag, ibland blir jag så ledsen att jag fullkomligt bryter ihop.

Någon som har nåt tips på vad jag ska göra?

Vad du än gör, säg inget om någon deppighet till psykiatrin. De skulle bara förstöra din hjärna med piller. Jag är man och har aldrig sett något problem med långa tjejer.
Citera
2019-01-07, 18:18
Medlem
Det är fullt naturligt för långa kvinnor att må dåligt eftersom deras potentiella partners minskar. Kvinnor attraheras inte av män som är kortare. Det är ett biologiskt faktum. På samma sätt attraheras inte kvinnor av män som har lägre status. Det är en av förklaringarna till att kvinnor mår sämre än någonsin, trots att de har det bättre än någonsin .

Alla white knight cucks som säger att de inte bryr sig om kvinnor är längre, er preferens är inte det som långa kvinnor mår dåligt över. De mår dåligt över att de har ett mindre urval av män de kan bli genuint attraherade av. Så oavsett hur mycket ni cucks ”gillar” långa tjejer så kommer dessa tjejer aldrig känna samma sak för er.
Senast redigerad av AusnahmeMensch 2019-01-07 kl. 18:21.
Citera
2019-01-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Alla white knight cucks som säger att de inte bryr sig om kvinnor är längre, er preferens är inte det som långa kvinnor mår dåligt över. De mår dåligt över att de har ett mindre urval av män de kan bli genuint attraherade av. Så oavsett hur mycket ni cucks ”gillar” långa tjejer så kommer dessa tjejer aldrig känna samma sak för er.
Jag känner flera kvinnor som är gifta med män kortare än vad dem är. Om du vänder på det istället? Vad attraheras män av? Är det utseende och stora bröst?

https://www.imdb.com/name/nm0864465/...er/rm711236352

Det finns andra egenskaper som väger mer. Men Kvinnor vill säkert ha hela paket om dem kunde men det vill män med. Om alla vore kräsna skulle det finns få par-relationer idag och så är inte fallet. Så varför ens disskutera som du gör i ditt inlägg, för långt ifrån alla är svåra att tillfredsställa.
Citera
2019-01-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Jag känner flera kvinnor som är gifta med män kortare än vad dem är. Om du vänder på det istället? Vad attraheras män av? Är det utseende och stora bröst?

https://www.imdb.com/name/nm0864465/...er/rm711236352

Det finns andra egenskaper som väger mer. Men Kvinnor vill säkert ha hela paket om dem kunde men det vill män med. Om alla vore kräsna skulle det finns få par-relationer idag och så är inte fallet. Så varför ens disskutera som du gör i ditt inlägg, för långt ifrån alla är svåra att tillfredsställa.

"Jag känner si och så" håller inte i en seriös argumentation. Det finns negrer som har 130+ IQ, men snittet i Afrika är ändå långt under det.

Gad Saad är relationsexpert och har forskat på detta.

https://www.concordia.ca/jmsb/faculty/gad-saad.html

Män attraheras av kvinnor som är unga och fertila. Stora bröst är ett tecken på att kvinnan kan ge friska barn. Det finns ingen anledning till att vara PK. Långa kvinnor "mår dåligt" för att de inte nöjer sig med korta män, inte för att de just är långa. På samma sätt mår framgångsrika kvinnor dåligt för att de har svårt att hitta en passande partner.
Citera
2019-01-07, 22:06
Medlem
Citat:
"Jag känner si och så" håller inte i en seriös argumentation. Det finns negrer som har 130+ IQ, men snittet i Afrika är ändå långt under det.

Män attraheras av kvinnor som är unga och fertila. Stora bröst är ett tecken på att kvinnan kan ge friska barn. Det finns ingen anledning till att vara PK. Långa kvinnor "mår dåligt" för att de inte nöjer sig med korta män, inte för att de just är långa. På samma sätt mår framgångsrika kvinnor dåligt för att de har svårt att hitta en passande partner.
Inser du att du ödslar din tid genom enorma generaliseringar från flumm-forsking??

Somliga flashbackar verkar tro att människor bara går efter känslostyrda impulser som om vi fortfarande levde i grottor i berg för 400,000 år sedan. "Åhh... hon är ung, fertil och har stora bröst, då måste jag ligga med henne"

Men jag förstår din poäng.
Personligen är inte jag intresserad av unga kvinnor för dem har inte livserfarenhet.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2019-01-07 kl. 22:10.
Citera
2019-01-07, 22:24
Medlem
Citat:
Inser du att du ödslar din tid genom enorma generaliseringar från flumm-forsking??

Somliga flashbackar verkar tro att människor bara går efter känslostyrda impulser som om vi fortfarande levde i grottor i berg för 400,000 år sedan. "Åhh... hon är ung, fertil och har stora bröst, då måste jag ligga med henne"

Men jag förstår din poäng.
Personligen är inte jag intresserad av unga kvinnor för dem har inte livserfarenhet.

Generaliseringar i sig är inte fel. Det är ety kraftfullt verktyg som man använder för att förstå trender. Man använder en så stor data sample som möjligt och drar generaliserande slutsatser från det. Det är så forskning funkar.

Istället för att avfärda det som ”flumm” så tycker jag att du bör läsa lite av hans arbete. Du kanske lär dig något. Och du har själv inte bidragit med något av värde till diskussionen förutom att du själv
inte är intresserad av unga kvinnor (vilket är en lögn om du är heterosexuell). Människans fysiologi har inte förändrats nämnvärt de senaste 50-100 tusen åren. Du är bra naiv om du tror att vi inte styrs av instinkter.

Men visst. Vi har inga instinkter. Män och kvinnor är precis lika. En kvinna blir våt av tanken på att försörja en kort man som har lägre status än henne. Du kanske mår bättre av att intala dig själv det.
Senast redigerad av AusnahmeMensch 2019-01-07 kl. 22:30.
Citera
2019-01-07, 22:40
Medlem
Citat:
Men visst. Vi har inga instinkter. Män och kvinnor är precis lika. En kvinna blir våt av tanken på att försörja en kort man som har lägre status än henne. Du kanske mår bättre av att intala dig själv det.
Jag är varken kort eller har låg status. Men du verkar veta hur det ligger till där med forskningen. Det jag försöker påpeka är att det sällan är så svart och vitt instinktstyrt som dessa forskare vill få det till.
Citera
2019-01-07, 22:48
Medlem
Citat:
Jag är varken kort eller har låg status. Men du verkar veta hur det ligger till där med forskningen. Det jag försöker påpeka är att det sällan är så svart och vitt instinktstyrt som dessa forskare vill få det till.

Jag har inte påstått att du är kort eller har låg status.

Det råder ingen tvekan om att människan är en komplex varelse. Det är därför det forskas så mycket om människans beteende.

Om man tar 700 slumpmässigt valda par och bara i ett av paren så är kvinnan längre än mannen så får man utgå ifrån att kvinnor föredrar män som är längre än de själva. Även om det finns outliers så använder man den generella trenden för att förstå beteendet. Sen får man ta i beaktning att män generellt sett är längre än kvinnor, men spridningen av par där männen är kortare motsvarar inte spridningen av männens längd.
Citera
2019-01-07, 22:50
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PBSJ
Jag är en tjej som är 20 år och är 185 cm lång. Jag mår fördjävla dåligt av det. Jag känner mig som en utomjording jämfört med mina vänner som allihopa är runt 165-170 cm långa. Jag känner mig som världens längsta tjej. Enligt mig medför det bara massa nackdelar med att vara lång som tjej.
Min fru är 184 cm, perfekt längd för mig 194 cm. Säg detta tio gånger: Långa lever längre, får högre lön, bättre betyg, anses vackrare.

Vad är problemet egentligen. Annat än att du är kvinna och därför hatar att sticka ut(..).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in