2011-01-29, 18:48
Medlem
Jag är en tjej som är 20 år och är 185 cm lång. Jag mår fördjävla dåligt av det. Jag känner mig som en utomjording jämfört med mina vänner som allihopa är runt 165-170 cm långa. Jag känner mig som världens längsta tjej. Enligt mig medför det bara massa nackdelar med att vara lång som tjej.

Varje gång jag går ut på nattklubbar ska alltid folk kommentera min längd. "Vad lång du är","Du är den längsta tjejen jag någonsin sett", "Vad skönt att träffa någon som är längre än en själv", osv. Det gör mig så otroligt ledsen i och med att längd är ett så känsligt ämne för mig.

Jag har också märkt att vissa killar ser detta som ett stort problem. En kille som jag dejtade några månader kommenterade min längd jämt och ständigt, och han var trots allt 190 cm lång.

Jag skulle göra vad som helst för att vara 1.75. Det är min drömlängd. Har kollat en del på operationer, men inte hittat så mycket. Dom gör det inte i Sverige i alla fall.

Jag tänker på detta varje dag, ibland blir jag så ledsen att jag fullkomligt bryter ihop.

Någon som har nåt tips på vad jag ska göra?
Citera
2011-01-29, 18:50
Medlem
CompuTerrors avatar
För sent att börja med basket kanske?

Skit i det helt enkelt... Enda nackdelen med att vara lång är att man slår huvudet i lampor och grejor.
Citera
2011-01-29, 18:52
Medlem
Glomgolds avatar
Chilla för faan. Det finns gott om grabbar kring 190 och uppåt som gillar det. Tänk på vilka resliga och snygga barn ni ska få sedan!

Skippa klackarna, men de har du väl redan insett. Jag är 187 och ser gärna att jag är längre än kvinnan.
Citera
2011-01-29, 18:52
Medlem
Charlie.Chaplins avatar
bli en basketspelare..takmålare ,eller något så du kan utnytja din längd.
Citera
2011-01-29, 18:53
Medlem
biggnifes avatar
Långa människor är snygga.
Citera
2011-01-29, 18:54
Medlem
Blüchers avatar
Du inser väll hur dessa operationer fungerar? Fy fan vilken grotesk operation det måste vara., jag är f.ö lika lång som dig, eller ja, ca 185-188 vet inte riktigt(kille), dock ett år äldre. Hur som helst, jag personligen skulle inte bry mig så värst om en partner som är jämnlång med mig, dock blir det lite jobbigare om hon skulle vara längre än mig, heh

Ta inte till operationer o sånt, var nöjd med den längd du har bara.
Citera
2011-01-29, 18:54
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggnife
Långa människor är snygga.
For sure. Jag hade gärna haft 5-10 cm till.
Citera
2011-01-29, 18:55
Medlem
tältpinnes avatar
Om du är smal och snygg är det ju riktigt ballt med den längden, det finns ytterst få av den modellen ute på marknaden. Det tråkiga med så pass långa tjejer är att de ofta verkar ha komplex för detta, och utvecklar en krum hållning som för tankarna till skolios. Var lång och stolt istället!
Citera
2011-01-29, 18:57
Medlem
Bänkens avatar
Inget och gå och operera sig för... herregud..

Jag är 2 meter lång och det finns inget jobbigare än.. t.ex dansa med en brud som är kort .. bryter ju för fan ryggen ..ne fy fan.... Varför kan alla inte vara lika långa som dig ? hade passat mig perfekt

Hade gärna varit 10cm längre.. Gotta love the attention!
Citera
2011-01-29, 18:58
Medlem
Bluewavess avatar
Läste om en tjej en gång som gjorde en operation, hon var 190 och efteråt var hon 183. Verkade inte vara så trevlig process direkt, kapa ben.
Se det positiva i att va lång istället, klyschigt jag vet
Citera
2011-01-29, 18:59
Medlem
PigerVetuss avatar
Jag förstår att detta känns som ett problem. Men 185 cm är inte så väldigt mycket. Operation vid den längden är knappast motiverat, och jag tror att det finns nackdelar och risker med sådana operationer också. Nu finns det faktiskt killar som gillar långa tjejer. Du får försöka stå ut, helt enkelt, och så småningom så hittar du säkert någon bra kille att vara tillsammans med.
Citera
2011-01-29, 19:00
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Shit! Du är fan lång. Alltid bra om man ska sexxa med någorlunda långa tjejer om man är lång själv. Du måste vara en jävel på att bli påsatt bakifrån.

I övrigt tycker jag du överreagerar. Finns korta män, långa kvinnor etc. Såg nån skum indianjävel häromdagen som inte kan ha varit längre än 1:50, utan att vara dvärg. Där snackar vi, som kille.

Är det ett sådant faktiskt problem? Är det endast för att du känner dig alieniserad? Klämmer skorna för att skorna klämmer? Hittar du inte rätt kläder? Du verkar inte ha något faktiskt problem. Jag tror du uppfattar att folk påpekar din längd med en nedvärderande ton när fallet kanske inte är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in