2011-01-29, 17:01
Medlem
Nachens avatar
hej,

åkte på en misshandel förra helgen och då fick jag upprepade slag i bakhuvudet. var inne och kollade det på akuten samma kväll men det var inte allvarligt nog för att göra en röntgen. förstod inte fullt ut om jag fick en hjärnskakning eller inte, men förmodligen en lätt sådan.

är iallafall ganska så sugen på öl ikväll.. är det lugnt att köra på? ska tilläggas att jag har en dov smärta i bakhuvudet när jag spänner mig - men inte konstant huvudvärk.

vad är riskerna helt enkelt?
Citera
2011-01-29, 17:08
Medlem
annzoes avatar
Hände min pojkvän för något år sedan, han ringde till sjukvårdsupplysningen som sade att det var ok, men att man skulle ta det lite lugnt och vara uppmärksam så att det inte blir värre.

Han följde inte riktigt rådet och kom hem stupfull fyra på morgonen, men han mår finemang nu

Ring sjukvårdsupplysningen och kolla om du är osäker!
Citera
2011-01-29, 19:09
Medlem
skulle personligen skippa alkohol helt i någon månad eller två, why not...

men beror väl på hur rädd man är om sin hjärna, troligtvis är det ingen fara men känns ändå som en onödig (liten) risk.
Citera
2011-01-29, 19:28
Medlem
Några år sedan fick jag en hjärnskakning och fick ligga på sjukhuset en natt, de sa att det inte var någon fara att dricka alkohol men att man skulle ta det lugnt och framför allt ha bekanta i närheten som kan avgöra om man inte beter sig som man brukar eller om man tuppar av utan förvarning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in