Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-08-18, 12:24
Medlem
Carradines avatar
Kan någon berätta varför den inte funkar?

Har suttit hur länge som helst nu och försökt söka men får bara en tom vit ruta som svar, har kört de tre vanligaste [IE, Opera, Firefox] men det funkar inte i någon av dem.

Och NEJ, jag vet inte om det finns andra trådar om detta på forumet då jag inte kan söka efter skiten! :mad: :mad:
Citera
2004-08-18, 12:52
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Kan någon berätta varför den inte funkar?

Har suttit hur länge som helst nu och försökt söka men får bara en tom vit ruta som svar, har kört de tre vanligaste [IE, Opera, Firefox] men det funkar inte i någon av dem.

Och NEJ, jag vet inte om det finns andra trådar om detta på forumet då jag inte kan söka efter skiten! :mad: :mad:

Vad använder du för sökord? Och använder du den snabba sökningen i menyn eller öppnar du det avancerade sökfönstret?

Jag sökte på Carradine och det funkade fint på båda sätten...
Citera
2004-08-18, 13:14
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Jag testade båda varianterna, både med IE och med Mozilla. För mig fungerade det fint!
Citera
2004-08-18, 13:33
Bannlyst
Dety brukar bli så för mig när jag ska söka på längre ord..
Citera
2004-08-18, 14:05
Medlem
mi:nes avatar
har aldrig fått sökmotorn att funka om man söker på mer än 1 ord.
antagligen för att det sitter citat-tecken runt sökorden i koden.
dvs om man söker på "carradine snase" så kommer man inte hitta tråden som heter "carradine suger snase" eftersom då kommer inte orden direkt efter varandra
Citera
2004-08-18, 17:07
Medlem
Antevantes avatar
Men att söka är fan inte lätt när hela funktionen är inköpt på Rusta
Citera
2004-08-18, 18:14
Medlem
Carradines avatar
Använder jag den avancerade sökfunktionen så fungerar det stundtals med ett sökord och använder jag den vanliga sökrutan fungerar det väl som oftast med ett sökord.

Men vad hjälper detta?
Inte ett smack, att söka på ett sökord i detta forum är som att leta efter en neutron i en galax bortsett från om man söker på alla inlägg som handlar om ämnet 'agxynschwanzche' vilket det inte finns många av.
Citera
2008-11-10, 15:26
Bannlyst
För tillfället verkar sökfunktionen ENDAST fungera på väldigt aktuella trådar. Varför?
Det är väldigt frustrerande när man försöker hitta gamla grejer som man VET finns...
Citera
2008-11-10, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
För tillfället verkar sökfunktionen ENDAST fungera på väldigt aktuella trådar. Varför?
Det är väldigt frustrerande när man försöker hitta gamla grejer som man VET finns...

www.google.com

Flashback jag har liten snopp

Voilá
Citera
2008-11-10, 16:52
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Jag var i kontakt med en oerhört seriös och kunnig skribent på FB.
Han berättade för mig att han lämnat FB pga att sökfunktionen var så usel, för att han tyckte den var så viktig och central för den del av FB vi oftast skriver i.
Jag måste säga att jag inte förstår varför SÖK är såååå extremt viktig, men att funktionen är viktig anser nog nästan alla.
Trist att han försvann och det är konstigt att det skall ta så lång tid att få i ordning på funktionen.

/VV
Citera
2008-11-10, 19:20
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Du verkade ju i alla fall hitta den här tråden som var fyra år gammal?
Citera
2008-11-10, 20:14
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du verkade ju i alla fall hitta den här tråden som var fyra år gammal?

Kan ju va via google . Jag brukar söka via google med om jag letar efter en gammal tråd. Det är ju olika vilket sätt som är enklast att hitta tråden man söker efter med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in