Finns det ett program som kan starta andra program med skriftliga kommandon.
Jag vet att man kan starta program skriftligt med hjlp av kommandotolken genom att skriva t.ex "c:\program files (x86)\mozilla firefox\firefox.exe", men jag vill typ bara kunna skriva "/start firefox.exe" eller ngot dylikt.
Spelar direkt ingen roll om jag for lov att lgga in alla genvgar till de program som jag skulle vilja start i en mapp i installations dirr fr programmet.(Antar att man mste gra ngot liknande fr att programmet ska kunna funka.)Kan lta lite dumt fr d kan man ju lika grna g in i den mappen n du och trycka p genvgen. :P Men nd.(lite coolare att skriva ^^)
Fick idn frn programmet Gproxy++ som jag anvnder nr jag spelar DotA.
Det programmet mste man ju lgga in wc3 i fr att det ska funka s kan man bara starta programmet fr att komma in i det rum p bnet man har valt i brjan och sedan skriva "/start" fr att starta wc3. Det programmet verkar vara CMD baserat.
S vill grna veta om ni hittar ngot sdant program, borde inte vara s svrt att dock skapa ett sdant om man r lite kunnig inom programmering :P
Kom ihg skriftliga kommandon(menar ej s himla lnga som man anvder i CMD, inge snabbknappar osv.)
MvH YeZ
Senast redigerad av yezirko 2011-01-29 kl. 16:28.