2011-01-29, 16:24
Finns det ett program som kan starta andra program med skriftliga kommandon.
Jag vet att man kan starta program skriftligt med hjlp av kommandotolken genom att skriva t.ex "c:\program files (x86)\mozilla firefox\firefox.exe", men jag vill typ bara kunna skriva "/start firefox.exe" eller ngot dylikt.

Spelar direkt ingen roll om jag for lov att lgga in alla genvgar till de program som jag skulle vilja start i en mapp i installations dirr fr programmet.(Antar att man mste gra ngot liknande fr att programmet ska kunna funka.)Kan lta lite dumt fr d kan man ju lika grna g in i den mappen n du och trycka p genvgen. :P Men nd.(lite coolare att skriva ^^)

Fick idn frn programmet Gproxy++ som jag anvnder nr jag spelar DotA.
Det programmet mste man ju lgga in wc3 i fr att det ska funka s kan man bara starta programmet fr att komma in i det rum p bnet man har valt i brjan och sedan skriva "/start" fr att starta wc3.
Det programmet verkar vara CMD baserat.

S vill grna veta om ni hittar ngot sdant program, borde inte vara s svrt att dock skapa ett sdant om man r lite kunnig inom programmering :P

Kom ihg skriftliga kommandon(menar ej s himla lnga som man anvder i CMD, inge snabbknappar osv.)

MvH YeZ
Senast redigerad av yezirko 2011-01-29 kl. 16:28.
Citera
2011-01-29, 17:04
Medlem
christerys avatar
har inte testat, men en bat fil som heter x.bat i en katalog som path pekar ut med if satser fr vad %1 r, borde finka d blir det typ X FF och i batfilen s kollar den if /i %1 == FF then start c:\blablabla\firefox

Simplet, men varfr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in