2011-01-29, 16:24
Finns det ett program som kan starta andra program med skriftliga kommandon.
Jag vet att man kan starta program skriftligt med hjälp av kommandotolken genom att skriva t.ex "c:\program files (x86)\mozilla firefox\firefox.exe", men jag vill typ bara kunna skriva "/start firefox.exe" eller något dylikt.

Spelar direkt ingen roll om jag for lov att lägga in alla genvägar till de program som jag skulle vilja start i en mapp i installations dirr för programmet.(Antar att man måste göra något liknande för att programmet ska kunna funka.)Kan låta lite dumt för då kan man ju lika gärna gå in i den mappen än du och trycka på genvägen. :P Men ändå.(lite coolare att skriva ^^)

Fick idén från programmet Gproxy++ som jag använder när jag spelar DotA.
Det programmet måste man ju lägga in wc3 i för att det ska funka så kan man bara starta programmet för att komma in i det rum på bnet man har valt i början och sedan skriva "/start" för att starta wc3.
Det programmet verkar vara CMD baserat.

Så vill gärna veta om ni hittar något sådant program, borde inte vara så svårt att dock skapa ett sådant om man är lite kunnig inom programmering :P

Kom ihåg skriftliga kommandon(menar ej så himla långa som man anväder i CMD, inge snabbknappar osv.)

MvH YeZ
Senast redigerad av yezirko 2011-01-29 kl. 16:28.
Citera
2011-01-29, 17:04
Medlem
christerys avatar
har inte testat, men en bat fil som heter x.bat i en katalog som path pekar ut med if satser för vad %1 är, borde finka då blir det typ X FF och i batfilen så kollar den if /i %1 == FF then start c:\blablabla\firefox

Simplet, men varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in