2011-01-29, 16:23
Medlem
Asiktens avatar
Saken är den att jag ska egentligen kunna det här. Gick kock inriktning i en tre årig gymnasielinje men har aldrig haft något egentligt inntresse. Kanske där det ligger.

Jag lagar alltid samma mat! Kokt/klyft potatis och något kött till. Köttfärs biffar eller köttfärssås. Det är i stort sett det enda jag lagar. Från utom makaroner och ris ibland. Har ett välfyllt kryddskåp men vet egentligen inte vad jag ska göra med dessa, blir salt eller peppar i maten varje gång. Inget annat! HP sås köpte jag in för länge sedan och tänkte - "Nu har jag en bra grund till olika såser, fattas bara lite fond". Men kom aldrig till såserna. Ingredienserna till beasås har stått i över ett halvår. Jag kör på pulver!

Samma med sallader. Provar inget annat än gurka, isbergssallad, tomat och någon lök.

Hur hittar jag inspirationen? Eller ens lusten att försöka då jag glömt det mesta.

Jag behöver er hjälp flashback!!
Citera
2011-01-29, 16:42
Medlem
Kattolfs avatar
Till exempel tråden "Vad skall jag laga idag" här på Flashback. Den har hjälpt mig ett flertal gånger när inspirationen är låg. Även tråden "Bilder på dina maträtter" kan vara rätt moraliskt upplyftande även om majoriteten av postarna där verkar vara riktiga hamburgare-pizza fetischister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in