2011-01-29, 11:45
Medlem
Hej,

Har skt, men inte funnit mitt problem. Det r s att musplattan kan sega ordentligt p min brbara dator och mnga gnger inte att anvnda. Men nr jag tar bort strmkabeln ur datorn s fungerar den utan anmrkning. Ibland brjar den spontant att fungera igen trots ikopplad strm. Dm av min frvning nr jag satt p biblioteket, hrde en tjej klaga p sin sega musplatta och jag bad henne ta bort strmkabeln - och d funkade den!

Om det har ngon betydelse s har jag min ingng p hger sida nrmast skrmen, och hon hade den p vnster sida i hjd med musplattan. Jag anvnder mig utav Win 7. Jag vet inte ens om det r mjukvaroproblem eller hrdvaroproblem. Diagnos? Datorn r c:a en mnad gammal.
Citera
2011-01-29, 11:58
Medlem
Charles.Bronsons avatar
anvnd en vanlig mus istllet.
Citera
2011-01-29, 12:03
Medlem
Visst kan jag gra det. Men det r opraktiskt nr jag r p resande fot.

Ett nytt symtom: Med ntkabeln i s kan anvnda datorn till att den laddats till 11%. Drefter segar den och jag mste ta ur kabeln.
Citera
2011-01-29, 12:31
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stexum
Visst kan jag gra det. Men det r opraktiskt nr jag r p resande fot.

Ett nytt symtom: Med ntkabeln i s kan anvnda datorn till att den laddats till 11%. Drefter segar den och jag mste ta ur kabeln.
Lter mer som att datorn gr ner i ngot strmsparlge nr den inte borde.
finns vl instllningar i energisparlge kontrollpanelen ,kolla lite dr och stt den p aldrig
Citera
2011-01-29, 12:46
Medlem
Har redan provat det, utan resultat. Ska testa mitt andra batteri.

Edit: Problemet fortstter. Givetvis provat att systemterstlla och tror fortfarande att det r ett mjukvaroproblem, men inte helt sker.
Senast redigerad av stexum 2011-01-29 kl. 13:15.
Citera
2011-01-31, 18:42
Medlem
Nr jag plockar bort batteriet s funkar det helt utan problem. Det mste vara antingen ntkabeln och/eller batteriet som spkar. Har mod. lust att flytta trden till hrdvara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in