2011-01-29, 07:51
Medlem
Mappen innehåller några .avi filmer. Antar att någon fil är korrupt men vet inte hur jag ska lokalisera den då jag inte ens kan komma in i mappen. Går heller inte att ta bort hela mappen då det krashar så fort jag klickar på den.

Vad göra?
Citera
2011-01-29, 07:56
Medlem
wc75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testaccio
Vad göra?
Du kan ju börja med att berätta vad det är för dator och operativsystem så har man iaf nåt att gå på.
Citera
2011-01-29, 08:17
Medlem
Oj fan Morsning.

W7
C2Q
4gb ram
9600GT
Citera
2011-01-29, 08:33
Medlem
wc75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testaccio
Oj fan Morsning.

W7
C2Q
4gb ram
9600GT
OK, nu har jag inte W7 här hemma så jag kan kolla men på jobbet kör jag W7 (OT: suck vilket jävla schabrak).

Ligger de i mappen filmer? Är den inställd i nåt förhandsvisningsläge? Om den första filmen (förvalda) är jävligt stor eller korrupt kan det vara orsak till att explodern kraschar när du öppnar mappen -> felsökning/lösning: markera mappen och välj under visningsalternativ vanliga filer eller nåt annat än film.
Citera
2011-01-29, 08:48
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI ► Windows
/Mod
Citera
2011-01-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wc75
OK, nu har jag inte W7 här hemma så jag kan kolla men på jobbet kör jag W7 (OT: suck vilket jävla schabrak).

Ligger de i mappen filmer? Är den inställd i nåt förhandsvisningsläge? Om den första filmen (förvalda) är jävligt stor eller korrupt kan det vara orsak till att explodern kraschar när du öppnar mappen -> felsökning/lösning: markera mappen och välj under visningsalternativ vanliga filer eller nåt annat än film.

Mappen har inte något förhandsvisningsläge vad jag vet. Och jag kan inte ens markera mappen innan det krashar
Citera
2012-01-03, 21:38
Medlem
Jag har precis samma problem som du. =(

Jag får inga felkoder eller nått. Det står bara att explorer elelr utforskaren har slutat att fungera och sen krashar skiten bara. Utforskaren startar om utan fönstret.

"halvt offtopic" Jag hade ett program installerat som heter Spybot S&D och varje gång jag öppnade ett program så scannade den exe filen. Precis innan explorer krashar så scannade den en fil so heter DW20.EXE. Nån som vet vad det är?

För övrigt så är Windows 7 det sämsta skräp jag sett. Windows Vista funkade så jävla mycket bättre!!!! (inte meningen att gnälla men fan va skönt det är att skriva av sig. Man vill ju bara slänga in datorkukjäveln i väggen!!!)
Citera
2012-01-03, 23:20
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Cancer
Jag har precis samma problem som du. =(

Jag får inga felkoder eller nått. Det står bara att explorer elelr utforskaren har slutat att fungera och sen krashar skiten bara. Utforskaren startar om utan fönstret.

"halvt offtopic" Jag hade ett program installerat som heter Spybot S&D och varje gång jag öppnade ett program så scannade den exe filen. Precis innan explorer krashar så scannade den en fil so heter DW20.EXE. Nån som vet vad det är?

För övrigt så är Windows 7 det sämsta skräp jag sett. Windows Vista funkade så jävla mycket bättre!!!! (inte meningen att gnälla men fan va skönt det är att skriva av sig. Man vill ju bara slänga in datorkukjäveln i väggen!!!)
"dw20.exe is the Application Error Reporting client included with Microsoft Office 2003, a tool that collects information automatically whenever an Office application crashes and allows users to send a report directly to Microsoft. Microsoft uses the data to address problems and enhance future versions of the applications.This tool is an essential process and should not be removed."
Källa: http://www.processlibrary.com/direct...es/dw20/27377/

Givetvis kan virus ha välkända filnamn, så lokalisera var filen ligger och släng upp den på VirusTotal.
Senast redigerad av TorrentLover 2012-01-03 kl. 23:24.
Citera
2012-01-07, 22:47
Medlem
Jag har löst problemet. Datorn som jag hade var en bärbar. Och när man köper en bärbar så brukar man få med ett gäng "jävla skit program" som inte gör nått annat än att sega ner datorn. Jag provade att av installera ALLA dessa program, det va allt från ASUS Musik now! till nått bios flas program.

Om nu TS har samma problem som mig så kanske han/hon kan prova samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in