2011-01-29, 02:27
Medlem
manjanamaxs avatar
Har en liten 12 v kisse bebis hemma som har fått för sig att han är galen i choklad (precis som matte) om jag inte gömmer mina godbitar så äter han helt enkelt upp dom. Han har än så länge bara fått i sig små små bitar men han e ju inte så stor så dom kanske gör skada ändå. Jag vet att choklad är rent sagt giftigt för hundar, är det det för katter med??

Än så länge så mår han bra och beter sig som en kattunge ska men kanske det kan bli långsiktiga skador??
Citera
2011-01-29, 02:29
Medlem
ja, choklad är lika giftigt för katter som för hundar. dock är det mer vanligt att hundar blir förgiftade av det än katter, helt enkelt för att få katter gluffsar i sej så stora mängder som hundar ofta gör. ge inte din katt choklad.
Citera
2011-01-29, 02:30
Medlem
PostWhores avatar
Ja, håll choklad borta från dom
Citera
2011-01-29, 02:39
Medlem
JagVanns avatar
Jag ger min katt kattgodis som är mjölklinser med kattmynta, dogman heter tillverkaren.

Katten är helt tokig i det så jag brukar lägga honom på soffan och ge honom 5-6 små bitar i ett lugnt tempo och han spinner på som fan.

Detta är ofarligt för katten och en förpackning kostar 10-15 kronor, jag köper dem på en lokal ica så de bör finnas i djurmats avdelningen i de flesta affärer.

Tror detta är som chockad för katter men utan kakao och dessutom innehåller det kattmynta.
Citera
2011-01-29, 07:42
Medlem
mungs avatar
Här har du lite mer information. Det verkar som om vit choklad går bra!

http://www.giftinformationscentralen...ategoryID=6840
Citera
2011-01-29, 14:17
Medlem
Min katt älskar också choklad och jag brukar ge honom vit choklad! Har inte märkt att han skulle reagera på det men han får väldigt lite!
Citera
2011-01-29, 14:47
Bannlyst
min kattälskade choklad. brukade mata honom ofta med det. dock så dog han i vintras av någon anledning. men han älskade choklad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in