2011-01-29, 00:51
Medlem
Rakborstens avatar
Det här har varit en fråga jag länge knepat med.

Jag har en PC, med vista som operativ.
Jag har kopplat en mini-stereo till datan, detta så att jag får ut alla dataljud genom bättre högtalare än standard-högtalarna.

Men vad jag skulle vilja är,

Att kunna koppla in ett head-set, som gör att jag kan prata IN i datan. Har prövat att sätta in head-set med mick i uttag för mick på datorn, och även prövat för hörlurar. Men det funkar ju inte! Jag misstänker att det är för att jag har kopplat mini-stereon till datan, men ska jag därför inte kunde använda head-set som det används?

Det ultimata vore väl att kunna fortsätta köra med dataljudet ut i ministereon, och ändå kunna ha headset ikopplat, men då att endast mick-snacket hörs i headsetet. men inte ut i stereon.

Kan nån hjälpa mig här, vore tacksam..
Citera
2011-01-29, 05:55
Medlem
Flusens avatar
Skulle tippa på att den ultimata tanken är omöjligt, fattar doc inte grejen med att ha högtalare och headset igång samtidigt eftersom båda är konstruerade för två helt olika syften.
Citera
2011-01-29, 21:13
Medlem
Rakborstens avatar
"Skulle tippa på att den ultimata tanken är omöjligt, fattar doc inte grejen med att ha högtalare och headset igång samtidigt eftersom båda är konstruerade för två helt olika syften."

Högtalarna tar ju emot ljudet som datorn tar emot. Jag lyssnar mycket på mp3 i datorn som då går ut i högtalarna.

Ska jag inte kunna göra detta om jag samtidigt vill prata med folk via headset/mikrofon?

En annan sak jag inte nämnde, är att jag ofta spelar in ljud från datorn med audacity. Alltså streamad radio eller spotify.

Ideer? Förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in