2011-01-29, 00:51
Medlem
Rakborstens avatar
Det hr har varit en frga jag lnge knepat med.

Jag har en PC, med vista som operativ.
Jag har kopplat en mini-stereo till datan, detta s att jag fr ut alla dataljud genom bttre hgtalare n standard-hgtalarna.

Men vad jag skulle vilja r,

Att kunna koppla in ett head-set, som gr att jag kan prata IN i datan. Har prvat att stta in head-set med mick i uttag fr mick p datorn, och ven prvat fr hrlurar. Men det funkar ju inte! Jag misstnker att det r fr att jag har kopplat mini-stereon till datan, men ska jag drfr inte kunde anvnda head-set som det anvnds?

Det ultimata vore vl att kunna fortstta kra med dataljudet ut i ministereon, och nd kunna ha headset ikopplat, men d att endast mick-snacket hrs i headsetet. men inte ut i stereon.

Kan nn hjlpa mig hr, vore tacksam..
Citera
2011-01-29, 05:55
Medlem
Flusens avatar
Skulle tippa p att den ultimata tanken r omjligt, fattar doc inte grejen med att ha hgtalare och headset igng samtidigt eftersom bda r konstruerade fr tv helt olika syften.
Citera
2011-01-29, 21:13
Medlem
Rakborstens avatar
"Skulle tippa p att den ultimata tanken r omjligt, fattar doc inte grejen med att ha hgtalare och headset igng samtidigt eftersom bda r konstruerade fr tv helt olika syften."

Hgtalarna tar ju emot ljudet som datorn tar emot. Jag lyssnar mycket p mp3 i datorn som d gr ut i hgtalarna.

Ska jag inte kunna gra detta om jag samtidigt vill prata med folk via headset/mikrofon?

En annan sak jag inte nmnde, r att jag ofta spelar in ljud frn datorn med audacity. Allts streamad radio eller spotify.

Ideer? Frslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in