Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-29, 00:28
  #1
Medlem
BlackCookies avatar
Låt oss anmäla så många sidor vi kan finna med hentai på till polisen den 1 februari. Tillvägagångssättet kommer bli att bildgoogla ordet hentai med barnspärren inaktiverad. Därefter letar man upp teckningar där seriefigurerna är rakade/hårlösa vid slidan.
Syftet med aktionen är att fortsätta debatten ifall seriefigurer är barn som far illa.
Citera
2011-01-29, 00:32
  #2
Medlem
fraKturs avatar
Ja jättebra! Vi slösar på polisens resurser för att göra en attack som ingen kommer höra talas om/bry sig om!

Du äcklar mig.
Citera
2011-01-29, 00:33
  #3
Avstängd
Blackhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackCookie
Låt oss anmäla så många sidor vi kan finna med hentai på till polisen den 1 februari. Tillvägagångssättet kommer bli att bildgoogla ordet hentai med barnspärren inaktiverad. Därefter letar man upp teckningar där seriefigurerna är rakade/hårlösa vid slidan.
Syftet med aktionen är att fortsätta debatten ifall seriefigurer är barn som far illa.

Har polisen luskat in sig som anonym användare på flashback?
Citera
2011-01-29, 00:34
  #4
Medlem
menslutanus avatar
Hellre en seriefigur än ett riktigt barn, så tänker jag.
Citera
2011-01-29, 00:39
  #5
Medlem
Danro80s avatar
Jag tror ts har missat anledningen till att lagen är utformad som den är.
Naturligtvis har lagen satts så "snävt" för att ta bort alla tänkbara kryphål.
Citera
2011-01-29, 04:28
  #6
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Ja jättebra! Vi slösar på polisens resurser för att göra en attack som ingen kommer höra talas om/bry sig om!

Du äcklar mig.
Förstår du inte att TS är ironisk och idiotförklarar den nya Hentai=barnporr lagen, när han postar tråden i yttrandefrihet?

Han kanske äcklar dig, men du är lite efterbliven.

Jag tycker att det är ett bra initiativ av TS. Moralpanik ftw!
Citera
2011-01-29, 08:45
  #7
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det räcker väl att skriva magma.. nej jag menar manga ... i google bild sök och skicka första sidans resultat.
Citera
2011-01-29, 18:15
  #8
Medlem
Johan0201s avatar
Från Aftonhoran:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article8483609.ab
Citera
2011-01-29, 19:59
  #9
Avstängd
hush.nobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Förstår du inte att TS är ironisk och idiotförklarar den nya Hentai=barnporr lagen, när han postar tråden i yttrandefrihet?

Han kanske äcklar dig, men du är lite efterbliven.

Jag tycker att det är ett bra initiativ av TS. Moralpanik ftw!
Moralpanik?

Är bättre om vi raderar ut alla pedofiler så behövs inte såna här lagar.
Det är ju ändå dom som är källan till att såna lagar behövs och som är så sjuka att de tror att barn vill ha sex med dom.
Citera
2011-01-29, 20:18
  #10
Medlem
BlackCookies avatar
Jag har en fråga. Sexuella övergrepp på seriefigurer är olagligt. Men om man ritar mord på barn i sann blodig mangastil? Är det okej att mörda de som seriefigurer, eller måste det vara stora bröst för att det ska vara okej?
Citera
2011-01-29, 20:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackCookie
Jag har en fråga. Sexuella övergrepp på seriefigurer är olagligt. Men om man ritar mord på barn i sann blodig mangastil? Är det okej att mörda de som seriefigurer, eller måste det vara stora bröst för att det ska vara okej?

Det är ok så länge det inte har med sex att göra. Faktum är att bilder/filmer på misshandel/tortyr/halshuggningar även äkta sådant som postas i mondo gore och bisarr är tillåtna Så om en galning kidnappar ett barn och mördar det framför kamera så är filmen mer laglig än en tecknad bild på underårig fantasifigur som har sex!
Citera
2011-01-29, 21:19
  #12
Avstängd
hush.nobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Det är ok så länge det inte har med sex att göra. Faktum är att bilder/filmer på misshandel/tortyr/halshuggningar även äkta sådant som postas i mondo gore och bisarr är tillåtna Så om en galning kidnappar ett barn och mördar det framför kamera så är filmen mer laglig än en tecknad bild på underårig fantasifigur som har sex!
Och du förstår förstås inte varför?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback