• 1
  • 2
2011-02-06, 15:53
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vilket jvla kukbgshelvetes pissjobb, att installera om alla program. Var skickar jag fakturan?
Jag tror det str p ngra stllen under uppgraderingen att du ska ta en back-up innan.
Nu lr du vl inte gra det misstaget igen...

Kan ven rekommendera att gra lite research fr att undvika problem innan, d det blir s hr surt att gra det efter...
Citera
2011-02-06, 15:59
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jag tror det str p ngra stllen under uppgraderingen att du ska ta en back-up innan.
Nu lr du vl inte gra det misstaget igen...

Kan ven rekommendera att gra lite research fr att undvika problem innan, d det blir s hr surt att gra det efter...
Aaahha . . .du menar att man kr en timemachine back-up som man installerar tillbaka efter OS installationen?? . .. eller
Citera
2011-02-06, 16:07
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Aaahha . . .du menar att man kr en timemachine back-up som man installerar tillbaka efter OS installationen?? . .. eller
Det brukar fungera bst, finns flera vgar att g - Flyttassistenten, ren TM-backup, arkivera och installera, klona disken osv.

Men man blir vldigt oglad nr det blir som fr dig sklart
Citera
2011-02-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Trams raderat.
/mod.

Du kan prova en grej:

1: Ladda hem den senaste combouppdateringen till Snow Leopard och installera den jveln: http://support.apple.com/kb/DL1349

Installera den i skert lge. Klicka p min signatur fr mer info om det fantastiska skra lget.

r det inte samma uppdatering som man fr nr man trycker p pplet och sen programuppdatering? eller r det ngot speciellt man mste ladda ner manuellt?
Citera
2011-02-06, 20:39
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samsungmobile
r det inte samma uppdatering som man fr nr man trycker p pplet och sen programuppdatering? eller r det ngot speciellt man mste ladda ner manuellt?
Combo-update r av sk. vanilla kernel, den passar alla maskiner, den du fr genom programuppdatering r specad fr din maskin.
Citera
2011-02-06, 22:18
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det brukar fungera bst, finns flera vgar att g - Flyttassistenten, ren TM-backup, arkivera och installera, klona disken osv.

Men man blir vldigt oglad nr det blir som fr dig sklart
Ok, men funkar det med att "installera tillbaka" allt frn en timemachine back-up?
Den tar vl med hela klabbet. System och allt. Kan det inte bli problem med att det krockar med det nya systemet typ?

Kan man grundinstallera frn 10.6 skivan? r inte det bara en uppdatering?
Citera
2011-02-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Nr jag "uppgraderade" till Snow Leopard s mrkte ven jag att Macen blev mycket segare! Detta skedde ven p tv datorer, en MacBook Pro och iMac!

En "clean install" av Snow Leopard hjlpte!
ven jag kan bekrfta detta.
Citera
2011-02-06, 23:00
Medlem
PeteDandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deejam
ven jag kan bekrfta detta.

Kr alltid en clean install. Sparar programmen jag kr p en externa hrddisk som flyttat tillbaka till programmappen.
Citera
2011-04-15, 22:40
Medlem
526s avatar
Citat:
Ok, men funkar det med att "installera tillbaka" allt frn en timemachine back-up?
Den tar vl med hela klabbet. System och allt. Kan det inte bli problem med att det krockar med det nya systemet typ?

Kan man grundinstallera frn 10.6 skivan? r inte det bara en uppdatering?
Det gr att installera allt frn uppdaterings skivan. Dvs man behver inte installera Leopard frst.
Citera
2011-04-15, 23:01
Medlem
526s avatar
Nu har jag gjort som ni sa.
1 - Frst blste jag hela hrddisken med skivverktyg "skriv ver med nollor"
2 - Gjorde en clean installation frn Snowleopard skivan
3 - Installerade iLife och iWork.
4 - Installerade alla uppdateringar frn "leta uppdateringar"
5 - Inga andra konstiga program eller s. Bara en brandvgg och hdmi sladd till tvn

Nu r den jvla knullrvspisskuken helt instabil. Hnger sig fr ingenting, tex om man spelar YouTube videos.
Den ljusgra "vggen" kommer upp med knull skylten "Du mste starta om datorn" p 5 olika sprk.
Grafiken hnger sig och skrmen blir helt jvla kuk fel. En enda rra av pixlar.
S jvla skumt. En ren iMac. En ren installation. Kan det finns ett bttre utgngslge fr att det ska funka? Vilket skmt. Allt jvla larv snack om att mac r s stabilt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in