• 1
  • 2
2011-01-28, 22:34
Medlem
526s avatar
Kpte lydigt en Snow Leopard skiva och trodde det skulle bli snabbare och bttre och livet skulle f en ny vndning. Men icke. Allt har blivit segare. Den jvla badbollshelvetet kommer fram titt som ttt.
Safari hnger sig fr ofta. Srskilt nr man ppnar PDF sidor. Skrivarkuken gr i pauslge efter en utskrift.
Har senaste uppdateringar. Kr en macbook med 2GB ram 2.0 processor

Ngon mer som har upplevt detta. Knner mig fan blst.
Citera
2011-01-28, 22:57
Medlem
Zoolander84s avatar
Lter frbannat skumt det dr... Svitt jag vet s ska det inte kunna hnda att man lyckas gra en "kass" installation av OS X varp man kan installera om det och ha bttre tur nsta gng, s att sga (hnde d och d med min gamla xp-burk - fattar inte vad det handlade om...!)

Hur som helst, har du provat de vanliga frsta tgrderna, dvs reparera skivbehrigheter och kolla att det inte r nt vajsing med HD:n i Skivverktyg?
Citera
2011-01-29, 00:32
Medlem
tzjs avatar
Trams raderat.
/mod.

Du kan prova en grej:

1: Ladda hem den senaste combouppdateringen till Snow Leopard och installera den jveln: http://support.apple.com/kb/DL1349

Installera den i skert lge. Klicka p min signatur fr mer info om det fantastiska skra lget.
Citera
2011-01-29, 04:05
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Trams raderat.
/mod.

Du kan prova en grej:

1: Ladda hem den senaste combouppdateringen till Snow Leopard och installera den jveln: http://support.apple.com/kb/DL1349

Installera den i skert lge. Klicka p min signatur fr mer info om det fantastiska skra lget.
TAck. Hller p med detta. terkommer med rapport.
Citera
2011-01-29, 04:06
Medlem
Sweetiepies avatar
Nr jag "uppgraderade" till Snow Leopard s mrkte ven jag att Macen blev mycket segare! Detta skedde ven p tv datorer, en MacBook Pro och iMac!

En "clean install" av Snow Leopard hjlpte!
Citera
2011-01-29, 04:10
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Nr jag "uppgraderade" till Snow Leopard s mrkte ven jag att Macen blev mycket segare! Detta skedde ven p tv datorer, en MacBook Pro och iMac!

En "clean install" av Snow Leopard hjlpte!
Samma hr, ven iMacen r segare nu.
Vad menas med "clean install"? Att man raderar hela disken och installerar om hela os direkt frn sn skivan?
Citera
2011-01-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Kpte lydigt en Snow Leopard skiva och trodde det skulle bli snabbare och bttre och livet skulle f en ny vndning. Men icke. Allt har blivit segare. Den jvla badbollshelvetet kommer fram titt som ttt.
Safari hnger sig fr ofta. Srskilt nr man ppnar PDF sidor. Skrivarkuken gr i pauslge efter en utskrift.
Har senaste uppdateringar. Kr en macbook med 2GB ram 2.0 processor

Ngon mer som har upplevt detta. Knner mig fan blst.

Kom och tnka p en sak nr jag lste ditt inlgg. Har du kollat s att det inte ligger en massa utskrifter i k? Kan sega ner som fan ibland har jag mrkt. Det r skert inte problemet men det kan vara ett stlle att kolla om datorn knns seg och skrivaren krnglar alternativt ej r ansluten.

Annars r ju en sker omstart en vldigt bra lsning d datorn knns seg.
Citera
2011-01-29, 12:58
Medlem
SpaderSexs avatar
Raderade du hrdisken innan installationen s att du brjade med ett "rent" system?
Citera
2011-01-29, 15:17
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamatroglodyt
Kom och tnka p en sak nr jag lste ditt inlgg. Har du kollat s att det inte ligger en massa utskrifter i k? Kan sega ner som fan ibland har jag mrkt. Det r skert inte problemet men det kan vara ett stlle att kolla om datorn knns seg och skrivaren krnglar alternativt ej r ansluten.

Annars r ju en sker omstart en vldigt bra lsning d datorn knns seg.
Ingen utskriftsk. Mste starta om skrivaren fr varje nu utskrift. Den gr i pauslge.

Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Raderade du hrdisken innan installationen s att du brjade med ett "rent" system?
Nej. Krde bara p med sn skivan.
Har installerat combopacket, frsker kolla om den har blivit bttre
Citera
2011-01-29, 20:37
Medlem
bst r nog att installera om allt och d kra en formatering. Du skrev att du inte formaterade om vilket r en bra tumregel nr det gller nya OS
Citera
2011-02-06, 15:11
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoljungberg
bst r nog att installera om allt och d kra en formatering. Du skrev att du inte formaterade om vilket r en bra tumregel nr det gller nya OS
Instmmer dr.
Citera
2011-02-06, 15:40
Medlem
526s avatar
Vilket jvla kukbgshelvetes pissjobb, att installera om alla program. Var skickar jag fakturan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in