Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-06, 15:53
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vilket jävla kukbögshelvetes pissjobb, att installera om alla program. Var skickar jag fakturan?
Jag tror det står på några ställen under uppgraderingen att du ska ta en back-up innan.
Nu lär du väl inte göra det misstaget igen...

Kan även rekommendera att göra lite research för att undvika problem innan, då det blir så här surt att göra det efter...
Citera
2011-02-06, 15:59
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jag tror det står på några ställen under uppgraderingen att du ska ta en back-up innan.
Nu lär du väl inte göra det misstaget igen...

Kan även rekommendera att göra lite research för att undvika problem innan, då det blir så här surt att göra det efter...
Aaahha . . .du menar att man kör en timemachine back-up som man installerar tillbaka efter OS installationen?? . .. eller
Citera
2011-02-06, 16:07
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Aaahha . . .du menar att man kör en timemachine back-up som man installerar tillbaka efter OS installationen?? . .. eller
Det brukar fungera bäst, finns flera vägar att gå - Flyttassistenten, ren TM-backup, arkivera och installera, klona disken osv.

Men man blir väldigt oglad när det blir som för dig såklart
Citera
2011-02-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Trams raderat.
/mod.

Du kan prova en grej:

1: Ladda hem den senaste combouppdateringen till Snow Leopard och installera den jäveln: http://support.apple.com/kb/DL1349

Installera den i säkert läge. Klicka på min signatur för mer info om det fantastiska säkra läget.

är det inte samma uppdatering som man får när man trycker på äpplet och sen programuppdatering? eller är det något speciellt man måste ladda ner manuellt?
Citera
2011-02-06, 20:39
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samsungmobile
är det inte samma uppdatering som man får när man trycker på äpplet och sen programuppdatering? eller är det något speciellt man måste ladda ner manuellt?
Combo-update är av sk. vanilla kernel, den passar alla maskiner, den du får genom programuppdatering är specad för din maskin.
Citera
2011-02-06, 22:18
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det brukar fungera bäst, finns flera vägar att gå - Flyttassistenten, ren TM-backup, arkivera och installera, klona disken osv.

Men man blir väldigt oglad när det blir som för dig såklart
Ok, men funkar det med att "installera tillbaka" allt från en timemachine back-up?
Den tar väl med hela klabbet. System och allt. Kan det inte bli problem med att det krockar med det nya systemet typ?

Kan man grundinstallera från 10.6 skivan? Är inte det bara en uppdatering?
Citera
2011-02-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
När jag "uppgraderade" till Snow Leopard så märkte även jag att Macen blev mycket segare! Detta skedde även på två datorer, en MacBook Pro och iMac!

En "clean install" av Snow Leopard hjälpte!
Även jag kan bekräfta detta.
Citera
2011-02-06, 23:00
Medlem
PeteDandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deejam
Även jag kan bekräfta detta.

Kör alltid en clean install. Sparar programmen jag kör på en externa hårddisk som flyttat tillbaka till programmappen.
Citera
2011-04-15, 22:40
Medlem
526s avatar
Citat:
Ok, men funkar det med att "installera tillbaka" allt från en timemachine back-up?
Den tar väl med hela klabbet. System och allt. Kan det inte bli problem med att det krockar med det nya systemet typ?

Kan man grundinstallera från 10.6 skivan? Är inte det bara en uppdatering?
Det går att installera allt från uppdaterings skivan. Dvs man behöver inte installera Leopard först.
Citera
2011-04-15, 23:01
Medlem
526s avatar
Nu har jag gjort som ni sa.
1 - Först blåste jag hela hårddisken med skivverktyg "skriv över med nollor"
2 - Gjorde en clean installation från Snowleopard skivan
3 - Installerade iLife och iWork.
4 - Installerade alla uppdateringar från "leta uppdateringar"
5 - Inga andra konstiga program eller så. Bara en brandvägg och hdmi sladd till tvn

Nu är den jävla knullrövspisskuken helt instabil. Hänger sig för ingenting, tex om man spelar YouTube videos.
Den ljusgråa "väggen" kommer upp med knull skylten "Du måste starta om datorn" på 5 olika språk.
Grafiken hänger sig och skärmen blir helt jävla kuk fel. En enda röra av pixlar.
Så jävla skumt. En ren iMac. En ren installation. Kan det finns ett bättre utgångsläge för att det ska funka? Vilket skämt. Allt jävla larv snack om att mac är sååå stabilt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in