2011-01-28, 21:56
Medlem
Midnights avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.23...-en-kvinna-dog

Måste kännas fördjävligt.

Brandkåren larmades om röklukt i trappuppgången och letade i 30 minuter utan att finna branden och åkte därifrån igen.
3 timmar senare larmas de till samma adress och då är röklukten tydligare. Den lokaliseras till en lägenhet utan brandvarnare där en död äldre kvinna påträffas.

Efter att ha sett ett antal SOS program har jag förstått det som att det är rätt vanligt att brandkåren larmas om röklukt och sedan aldrig hittar någon brand. Kanske kan vara kortslutningar och sådant som sedan självslocknar eller bara allmänt hispiga grannar ?

Så med den vetskapen känns det som man har lite större förståelse för händelsen även om det klart känns lite klantigt. Kan dock tänka mig att brandmännen inte kommer tapetsera väggen med denna tidningsartikel.

Vad tycker ni om denna händelse? Borde räddningstjänsten ställas till svars?
Borde räddningstjänsten ha gjort något mer? T.ex. knackat dörr i trappen (enligt artikeln är det okänt om brandkåren gjorde det därför utgår jag gissningsvis från att de inte gjorde det).
Citera
2011-01-28, 23:20
Bannlyst
Dom fick ett ivpa larm och styrkelearen bestämda att lämna platsen.
Citera
2011-01-28, 23:40
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iron-Mike
Dom fick ett ivpa larm och styrkelearen bestämda att lämna platsen.

Hur vet du det?
Ivpa det är ju i väntan på ambulans och det får dem väl i sjukdomsfall? Eller menar du att det inte fanns någon brand och att tidningen rört till det?
Citera
2011-01-28, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Hur vet du det?
Ivpa det är ju i väntan på ambulans och det får dem väl i sjukdomsfall? Eller menar du att det inte fanns någon brand och att tidningen rört till det?

Styrkeledaren bedömde att insatsens prio var låg och resurserna krävdes till ett hjärtstopp.
Citera
2011-01-28, 23:49
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Styrkeledaren bedömde att insatsens prio var låg och resurserna krävdes till ett hjärtstopp.

Jaha då fattar jag hur du menade.
Ja då blir det ännu mindre konstigt att de lämnade platsen.
Citera
2011-01-28, 23:52
Moderator
Chantres avatar
Kärringen får väl skylla sig själv. Hade hon haft en brandvarnare för 49 spänn så hade hon kanske levt idag.
Citera
2011-01-28, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jaha då fattar jag hur du menade.
Ja då blir det ännu mindre konstigt att de lämnade platsen.

Jag hittar bara på.........JAG ÄR INGEN ROBOT!
Citera
2011-01-29, 00:17
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Jag hittar bara på.........JAG ÄR INGEN ROBOT!

Okej. Det var hm, roligt
Hänger inte riktigt med vad du menar med robot dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in