• 1
  • 2
2011-01-28, 21:07
Medlem
Ok, så kanske har jag lagt denna fråga under fel rubrik. Då får gärna moderat flytta den rätt.
När jag hämtar musik på nätet så använder jag Vuze. Musiken laddas ner och då den är klar och därmed hamnar i mitt Vuzebibliotek så drar jag helt enkelt vald skiva/låt till enhet iPhone. Enkelt och smidigt.
Men nu, med film, har jag problem.
Jag pluggar in min externa hårddisk.
Hämtar en film med hjälp av Vuze. Den ligger snyggt och prydligt nedladdad i mitt bibliotek i Vuze.
Men hur tusan ska jag nu få över filmen till min externa hårddisk?
Jag har dragit/kopierat och försökt på alla möjliga vis.
Inget funkar.
Hur gör man?

Har iMac.
Citera
2011-01-28, 21:15
Medlem
varför inte bara skaffa ( bitlord,utorrent. ) eller dylikt och ladda från tankaner eller isohunt eller tpb???
Citera
2011-01-28, 21:21
Medlem
angelofsins avatar
Dina filer sparas ju någonstans i filsystemet. Varför inte gå in i filhanteraren och kopiera över de filer du önskar?
Citera
2011-01-28, 21:21
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exztraan
varför inte bara skaffa ( bitlord,utorrent. ) eller dylikt och ladda från tankaner eller isohunt eller tpb???
Vuze är ett torrentprogram, tänk innan du svarar nästa gång.
Citera
2011-01-28, 21:25
Medlem
n3xmillionaires avatar
Skaffa µtorrent, det bästa torrentprogrammet!
I µtorrent funkar det såhär i alla fall:
Options>Preferences>Directories
Citera
2011-01-28, 21:25
Medlem
burkiss avatar
Vad har du filsystem? Man kan inte flytta över filer som är över 4GB om man använder fat32.
Citera
2011-01-28, 21:42
Medlem
Det är många idiotiska svar, frågan är inte heller så dum (dvs, den är så jävla dum).

Här är två enkla lösningar:

1. Använd spotlight för att hitta filmerna som du laddat ner.
2. Högerklicka (ctrl-klicka, "secondary click") på filmen i Library i Vuze och välj Show in finder.
Citera
2011-01-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m