• 1
  • 2
2011-01-28, 21:07
Medlem
Ok, så kanske har jag lagt denna fråga under fel rubrik. Då får gärna moderat flytta den rätt.
När jag hämtar musik på nätet så använder jag Vuze. Musiken laddas ner och då den är klar och därmed hamnar i mitt Vuzebibliotek så drar jag helt enkelt vald skiva/låt till enhet iPhone. Enkelt och smidigt.
Men nu, med film, har jag problem.
Jag pluggar in min externa hårddisk.
Hämtar en film med hjälp av Vuze. Den ligger snyggt och prydligt nedladdad i mitt bibliotek i Vuze.
Men hur tusan ska jag nu få över filmen till min externa hårddisk?
Jag har dragit/kopierat och försökt på alla möjliga vis.
Inget funkar.
Hur gör man?

Har iMac.
Citera
2011-01-28, 21:15
Medlem
varför inte bara skaffa ( bitlord,utorrent. ) eller dylikt och ladda från tankaner eller isohunt eller tpb???
Citera
2011-01-28, 21:21
Medlem
angelofsins avatar
Dina filer sparas ju någonstans i filsystemet. Varför inte gå in i filhanteraren och kopiera över de filer du önskar?
Citera
2011-01-28, 21:21
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exztraan
varför inte bara skaffa ( bitlord,utorrent. ) eller dylikt och ladda från tankaner eller isohunt eller tpb???
Vuze är ett torrentprogram, tänk innan du svarar nästa gång.
Citera
2011-01-28, 21:25
Medlem
n3xmillionaires avatar
Skaffa µtorrent, det bästa torrentprogrammet!
I µtorrent funkar det såhär i alla fall:
Options>Preferences>Directories
Citera
2011-01-28, 21:25
Medlem
burkiss avatar
Vad har du filsystem? Man kan inte flytta över filer som är över 4GB om man använder fat32.
Citera
2011-01-28, 21:42
Medlem
Det är många idiotiska svar, frågan är inte heller så dum (dvs, den är så jävla dum).

Här är två enkla lösningar:

1. Använd spotlight för att hitta filmerna som du laddat ner.
2. Högerklicka (ctrl-klicka, "secondary click") på filmen i Library i Vuze och välj Show in finder.
Citera
2011-01-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m
Det är många idiotiska svar, frågan är inte heller så dum (dvs, den är så jävla dum).

Här är två enkla lösningar:

1. Använd spotlight för att hitta filmerna som du laddat ner.
2. Högerklicka (ctrl-klicka, "secondary click") på filmen i Library i Vuze och välj Show in finder.

Nej det där funkar inte.

Mister jävla kuksugarjävel, ge mig EN anledning till att frågan "är så jävla dum"?
För det är väl ändå inte så att en fråga är "dum" bara för att man inte känner till hur just detta fungerar? eller?
Jag kan rätt mycket inom medicin. Men jag dömmer inte dig om inte du gör det.
Citera
2011-01-28, 23:10
Medlem
GregerHawkwinds avatar
Vad har du för filsystem på den externa hårddisken? NTFS? En Mac kan läsa, men inte skriva till en NTFS-partition.
Senast redigerad av GregerHawkwind 2011-01-28 kl. 23:14.
Citera
2011-01-28, 23:15
Du får väl välja var du ska placera filen?

Om inte så får du markera din torrent och så står det var på hårddisken den är placerad.

Kan tipsa om att byta torrentklient eftersom Vuze är djävulens skapelse.
Citera
2011-01-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonderLand_Gang
Nej det där funkar inte.

Mister jävla kuksugarjävel, ge mig EN anledning till att frågan "är så jävla dum"?
För det är väl ändå inte så att en fråga är "dum" bara för att man inte känner till hur just detta fungerar? eller?
Jag kan rätt mycket inom medicin. Men jag dömmer inte dig om inte du gör det.

"Inget funkar" är inte en bra beskrivning av ditt problem och det är inte så konstigt att du får diverse dumma svar typ ladda ner en annan torrentprogram, använd en filhanterare, högerklicka på filen.
Att gissa vad du gör för fel, utan att ha några som helst fakta om ditt specifika problem är ganska svårt. Svara på den här frågan så blir det lite lättare.
Citat:
Ursprungligen postat av burkis
Vad har du filsystem? Man kan inte flytta över filer som är över 4GB om man använder fat32.
Citera
2011-01-29, 03:30
Medlem
opperkurts avatar
TS är lite som en sån där som kommenterar i kommentarsfältet på piratebay som säger att alla filmer inte funkar. När VLC aldrig någonsin krånglar.

du verkar krångla till allt så förjävligt använd ett helt vanligt jävla torrent typ utorrent.
inget jävla fat32. Jag är helt värdelös på datorer men ändå funkar allt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in